خانهاخبار
تیک تاک پست‌های متنی را جهت رقابت با توییتر معرفی کرد!

تیک تاک پست‌های متنی را جهت رقابت با توییتر معرفی کرد!

تیک تاک که یک شبکه اجتماعی ویدیو محور است با دیدن وضعیت ضعیف توییتر وارد رقابت با این اپلیکشن شد.
۳ مرداد ۱۴۰۲

در حالی که ایلان ماسک در هفته‌های اخیر تصمیمات عجیب و غیرقابل درک زیادی گرفته، بازار رقابت بر سر تصاحب جایگاه توییتر بار دیگر داغ شده است. در چهار روز گذشته، ماسک طی یک حرکت ناگهانی تصمیم گرفت تا نام توییتر را به X تغییر دهد و اعلام کرد که برخی از ویژگی‌های تازه را به این اپ اضافه خواهد کرد. حال ماسک باید با چالش جدید خود روبه‌رو شود؛ کاربرهایی که از دست تصمیمات او عاصی شده‌ند و رقابت سختی که بر سر جذب این کاربرها راه افتاده است.

تلاش متا برای گرفتن جایگاه توییتر حداقل تا به امروز موفقیت آمیز نبوده است و دلیل آن عدم وجود امکانات اولیه یک شبکه اجتماعی در این اپلیکیشن است که توانایی دادن همان تجربه آشنا را به کاربر ندارد. با این حال، خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم یک مدعی جدید به رقبای توییتر و تردز اضافه شد که به‌نظر می‌رسد نقشه‌های بلند بالایی در سر دارد.

تیک تاک به تازگی قابلیت پست‌های نوشتاری را معرفی کرد. این قابلیت به کاربرها حس آشنای توییتر را می‌دهد و به‌نظر می‌رسد مقصد خوبی برای مهاجرین این اپ باشد. قابلیت پست نوشتاری این امکان را به کاربرها می‌دهد تا استور‌ی‌های نوشتاری بگذارند و هرچقدر که می‌خواهند محتوای نوشتاری تولید کنند. این قابلیت از امروز در دسترس قرار می‌گیرد و دسترسی به آن از آب خوردن راحت تر است.

برای استفاده از این بخش، زمانی که به پیج دوربین می‌روید کافی است از بین ویدیو، عکس و متن، متن را انتخاب کنید. با انتخاب متن وارد فضای نوشتار می‌شوید و در آن می‌توانید تولید محتوا کنید. روند تولید محتوا متنی در این شبکه اجتماعی هنوز به روانی توییتر نیست، اما باید یادمان باشد که تیک تاک در واقع تا به امروز به عنوان یک شبکه اجتماعی ویدیویی شناخته می‌شد. به همین علت می‌توان به آن فرصت داد تا در ماه‌های آینده با آپدیت قابلیت‌های بیشتری اضافه کند.

image

ویدیو محور بودن تیک تاک باعث شده تا تجربه متنی آن حس متفاوتی به مخاطب بدهد. از جمله این تجربه‌ها می‌توان به قابلیت شخصی سازی نوشته‌ها اشاره کرد که شامل اضافه کردن موزیک یا صدا، اضافه کردن لوکیشن و روشن و خاموش کردن کامنت‌ها اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا تجربه نوشتاری تیک تاک از همین حالا کاملا با توییتر متفاوت باشد و قابلیت‌هایی را ارائه بدهد که شاید هیچوقت در توییتر شاهد آن‌ها نباشیم.

برای مثال، کاربرهای تیک تاک (هم اکنون) می‌توانند رنگ زمینه پست خود را تعیین کنند، روی آن موزیک اضافه کنند، با استفاده از استیکر آن را زیباتر کنند و به آن تگ و هشتگ بزنند. حتی قابلیت ذخیره پست و درفت کردن آن در دسترس است و شما می‌توانید پست را در زمان دلخواه خود منتشر کنید.

با وجود تمامی این قابلیت‌ها، امکان بسیار زیادی وجود دارد که درآینده نزدیک بسیاری از کاربرهای توییتر به سمت تیک تاک جذب شوند. تصمیمات ایلان ماسک در حال جذب مخاطب‌های متفاوتی از کاربرهای توییتر است و او این موضوع را تغییر نام کامل توییتر و برند آن به X نشان داد. حال کاربرهای سرافکنده از تصمیمات ایلان ماسک روز به روز پلتفرم‌های بیشتری برای مهاجرت از این شبکه اجتماعی دارند. البته همیشه قبل از برخورد کشتی به کوه یخ می‌توان مسیر آن را تغییر داد، باید دید که ماسک بالاخره خطر را حس خواهد کرد و یا تلاش می‌کند تا به تصمیمات عجیب خود ادامه دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید