خانهاخبار
تنها چند روز تا انتشار نهایی iOS 16.6 باقی مانده است

تنها چند روز تا انتشار نهایی iOS 16.6 باقی مانده است

اپل مشتاق است تا هرچه زودتر iOS 16.6 را به عرضه رسمی برساند و تنها چند روز با این اتفاق فاصله داریم.
۲۸ تیر ۱۴۰۲

اپل در تلاش است تا سریعتر iOS 16.6 را منتشر کند، به خصوص که iOS 16.5 مشکلاتی فراوانی را برای آیپد و آیفون به بار آورد و باعث شد تا اپل برای آن ۳ پچ امنیتی منتشر کند.

این مشکلات عمدتا در WebKit رخ دادند و اپل به خوبی آگاه بود که چه خطر بزرگی ممکن است کاربرها را تهدید کند و به صورت رسمی اعلام کرد که ممکن است کدهای مزاحم وارد دستگاه کاربرها شود و اطلاعات شخصی آن‌ها بدزدند. در ادامه برای جلوگیری از خرابکاری‌های احتمالی اپل خیلی سریع دست به انتشار iOS 16.5.1 زد اما خیلی زودتر از آن چه تصور می‌شد مجبور شد تا آپدیت را کنسل کند زیرا خود آپدیت جدید دارای باگ‌های بسیار جدی‌تری بود.

اپل با کمک Rapid Security Response system توانست تا به‌ جای منتشر کردن یک ورژن زود هنگام از iOS 16.5.2 همان ورژن iOS 16.5.1 را آپدیت کند. البته خبر بد برای اپل این بود که این آپدیت‌ها باعث اختلال در یوزر ایجنت سافاری شده بودند. یوزر ایجنت در واقع یک رابط بین مرورگر شما و سرور سایت است که اطلاعات لازم را درباره‌ی مرورگر مورد استفاده به سرور می‌دهد تا سرور اطلاعات درست را برای کاربر به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، یوزر ایجنت کمک می‌کند تا با شناسایی دستگاه هدف، قالب موبایل یا دسکتاپ را نشان دهد. همچنین دو آپدیت اخیر باعث شد تا دسترسی برخی از کاربرها به سایت‌هایی مانند زوم، فیسبوک و اینستاگرام قطع شود.

بعد از اتفاقات رخ داده اپل به سرعت آپدیت‌های خود را از دسترس خارج کرد و به‌جای آن iOS 16.5.1 (c) را عرضه کرد تا مشکلات به صورت موقت درست شوند. خبر خوب این است که iOS 16.5.1 (c) به درستی کار می‌کند و فاقد باگ و مشکل وب کیت است.

خبر بهتر این است که اپل در حال حاضر روی  iOS 16.6 کار می کند و از آن‌جایی که این موضوع به صورت رسمی روی سایت قرار گرفته می‌توانیم منتظر انتشار آن در روزهای آینده باشیم. در حال حاضر بیلدهای اولیه این شماره برای افراد بتا تستسر در دسترس قرار گرفته و این افراد می‌توانند پیش از منتشر شدن آپدیت رسمی آن را تجربه کنند. اپل فعلا در حال کار روی  iOS 16.6 و 17 به طور همزمان است و این موضوع تا دو ماه دیگار که iOS 17 منتشر شود ادامه خواهد داشت.

image

 

آپدیت‌های iOS تنها آپدیت‌هایی نیستند که اپل مشغول کار روی آن‌ها بوده، watchOS 9.6 و macOS Ventura 13.5 نیز برای بتا تسترها در دسترس قرار گرفته است. به‌ نظر می‌رسد که اپل سخت مشغول جلو بردن و حمایت از سیستم‌عامل‌های خود است. تمامی این آپدیت‌ها صرفا برای بهبود عملکرد سیتم‌عامل فعلی و برطرف کردن باگ‌ها منتشر می‌شوند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید