خانهاخبار
اندروید ۱۴ هنگام آپدیت اپلیکیشن‌های گوگل توسط اپ استور‌های غیر رسمی به کاربران هشدار می‌دهد!

اندروید ۱۴ هنگام آپدیت اپلیکیشن‌های گوگل توسط اپ استور‌های غیر رسمی به کاربران هشدار می‌دهد!

سیستم عامل اندروید ۱۴ قابلیت جدیدی را به همراه دارد که در هنگام آپدیت سرویس‌های گوگل توسط اپ استور‌های غیر رسمی، به کاربران هشدار می‌دهد.
۲۶ تیر ۱۴۰۲

شرکت گوگل در چند وقت اخیر، با برخی انتقادات از سوی کاربران و رسانه‌ها مواجه شده بود که به محدودیت‌های اعمال شده برای اپلیکیشن استور‌های متفرقه اعتراض داشتند. این شرکت سپس تصمیم گرفت تا با انتشار سیستم عامل اندروید ۱۴، وضعیت این اپ استور‌ها را نسبت به گذشته بهتر کند.

image

 

اندروید ۱۴ قابلیت جدیدی با نام Update Ownership را به همراه دارد که به استور‌ها اجازه می‌دهد تا وظیفه آپدیت اپلیکیشن‌های خود را بر عهده بگیرند. این قابلیت، اکنون در گوگل پلی استور فعال شده و این استور اجازه آپدیت کردن اپلیکیشن‌های گوگل در سیستم عامل اندروید ۱۴ را دارد.

به گفته «میشال رحمان» که یکی از خبرنگاران فعال حوزه تکنولوژی است؛ سیستم عامل اندروید ۱۴ به کاربرانی که قصد آپدیت اپلیکیشن‌های گوگل از منابع غیر رسمی داشته باشند؛ هشداری را نمایش می‌دهد. کاربران می‌توانند تا با انتخاب گزینه Update Anyway، اجازه آپدیت اپلیکیشن را به استور‌های غیر رسمی بدهند.

image

 

این ویژگی که برای نخستین بار در ماه فوریه توسط کاربران دیده شد؛ نگرانی‌های تازه‌ای را برای طرفداران اپلیکیشن استور‌های متفرقه به همراه داشت. در هنگام ستاپ یک دستگاه اندرویدی جدید، بخش عمده کاربران اپلیکیشن‌های خود را گوگل پلی دریافت می‌کنند و نگرانی‌هایی در این زمینه وجود داشت که این پلتفرم، تنها راه برای آپدیت اپلکیشن‌ها باشد. اما در حال حاضر، اندروید ۱۴ تنها این هشدار را در هنگام آپدیت سرویس‌های اصلی گوگل مانند Play Services نمایش داده و کاربران همچنان می‌توانند اپلیکیشن‌هایی چون جیمیل و حتی گوگل پلی را از منابع غیر رسمی آپدیت کنند.

به گفته آقای «رحمان»، این محدودیت اعمال شده برای آپدیت Play Services حرکت صحیحی از سوی گوگل است؛ زیرا نسخه‌های متفاوتی از این اپلیکیشن وجود دارند و در صورت دانلود و نصب نسخه‌ای نادرست توسط کاربر، گوشی با مشکلات فراوانی مواجه می‌شود.

image

 

درباره این ویژگی جدید سیستم عامل اندروید ۱۴ چه فکر می‌کنید؟ به غیر از دانلود اپلیکیشن‌های ایرانی، آیا استفاده‌های دیگری از اپ استور‌های متفرقه اندروید دارید؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید