خانهاخبار
گوشی گیمینگ قدرتمند نوبیا هفته بعد به عرضه‌ جهانی می‌رسد

گوشی گیمینگ قدرتمند نوبیا هفته بعد به عرضه‌ جهانی می‌رسد

گوشی گیمینگ نوبیا که در ۳ مدل مختلف معرفی شده بود قرار است تا هفته بعد در سراسر دنیا منتشر شود
۲۱ تیر ۱۴۰۲

برند نوبیا گوشی گیمینگ خود را با اسم رد مجیک ۸ اس پرو پلاس، هفته پیش معرفی کرد. این گوشی به اولین گوشی هوشمندی بدل شد که از رم ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند. انتشار این گوشی در بازار جهانی در هاله‌ای از ابهام است زیرا برنامه‌ نوبیا برای انتشار آن در بازار جهانی را نمی‌دانیم و فعلا این گوشی تنها برای پیش‌خرید در چین در دسترس است.

خبر خوب این است که مدل دیگر این گوشی که با نام رد مجیک ۸ اس پرو شناخته می‌شود، به طور قطع هفته بعد در بازار جهانی به فروش گذاشته می‌شود. طبق اعلامیه قبلی شرکت چینی، گوشی مذکور در تاریخ ۲۷ تیر ماه امسال در تمام کشورها قابل خرید خواهد بود.

بر خلاف مدل ۸ اس پرو پلاس، رد مجیک ۸ اس پرو تنها با رم ۸ و ۱۲ گیگی و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت منتشر می‌شود. میزان حافظه داخلی از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا گوشی از microSD پشتیبانی نمی‌کند. متاسفانه مدل رم ۲۴ گیگ فعلا در دسترس بازار جهانی قرار نمی‌گیرد.

از آن‌جایی که بازار هدف این گوشی گیمر‌ها هستند، رد مجیک اس ۸ پرو مجهز به یک سیستم خنک کننده مدرن شده و همچنین از تراشه قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 2 استفاده می‌کند. مورد دیگر قابل توجه این پرچمدار صفحه نمایش ۶.۸ اینچی AMOLED است که با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و ۱۳۰۰ نیت انتظارات را به سطح بالاتری می‌برد.

image

در پشت گوشی دوربین‌های سه گانه دیده می‌شوند که حاوی لنزهای ۵۰، ۸ و ۲ مگاپیکسلی هستند. می‌توان با اطمینان گفت که این گوشی در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری می‌تواند تمامی نیاز‌ها را پوشش دهد. البته نباید از دوربین‌های این گوشی انتظارات بسیار بالایی داشت زیرا گوشی بیشتر به هدف گیمینگ ساخته شده است. سنسور اثر انگشت در پایین صفحه نمایش قرار دارد و فریم میانی گوشی از جنس آلومینیوم است.

نقطه‌ی قوت فوق العاده بزرگ این گوشی، باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری آن است. این باتری خوفناک از از شارژ ۸۰ وات سیمی استفاده می‌کند. پیش‌بینی قیمت گوشی کمی دشوار است، اما نمی‌تواند اختلاف بسیار بالایی با بازار چین داشته باشد. از آن‌جایی که این گوشی معادل ۵۵۰ دلار در چین قیمت‌گذاری شده، انتظار می‌رود حدود همین قیمت در بازار جهانی باشد.

رد مجیک ۸ اس پرو دارای رنگ‌های مختلفی مانند میدنایت ادیشن، آئورا ادیشن ( که تنها شامل کانفیگ‌های ۸/۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲/۲۵۶است) و همچنین پلاتینیوم ادیشن که فقط کانفیگ ۱۲/۲۵۶گیگ و ۱۲/۵۱۲گیگ دارد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید