خانهاخبار
بروزرسانی امنیتی جدید iOS و iPadOS را همین حالا دریافت کنید

بروزرسانی امنیتی جدید iOS و iPadOS را همین حالا دریافت کنید

بعد از انتشار iOS 16.5.1 جهت بهبود امنیت آیفون و آیپد، آپدیت جدید امنیتی خاصی توسط اپل منتشر شده است که بهتر است هرچه سریع‌تر آن را نصب کنید
۲۰ تیر ۱۴۰۲

اپل پس از انتشار iOS 16.5.1 و iPadOS 16.5.1 یک بروزرسانی امنیتی مهم هم منتشر کرده که گفته شده به جهت برطرف کردن آسیب‌پذیری WebKit بوده است و توصیه شده تا همه کاربران آن را نصب کنند.

در واقع WebKit هسته‌ی اصلی موتور جست‌وجو‌گر سافاری است و احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که نصب کردن این آپدیت‌ها از نان شب واجب‌تر است. برای نصب این آپدیت مانند سایر برزورسانی‌های اپل نیاز است تا به ترتیب به بخش‌های زیر بروید:

Settings > General > Software Update و سپس شروع به دانلود این آپدیت کنید.

برای نصب این آپدیت نیازی نیست تا کار اضافه‌تری انجام دهید و بعد از گذشت چند دقیقه جهت دانلود شدن آپدیت تنها کافی است تا گوشی شما ری‌استارت شود تا آپدیت به راحتی نصب شود.

image

 

با توجه به اعلام اپل، نقص نرم افزار قبل از آپدیت باعث می‌شود تا کد‌های مختلف روی دستگاه اجرا شوند که مطمئنا برخی از این کد‌ها قرار است کدهای مهاجم باشند. گفتنی است که با وجود این مشکل، هکرها و مهاجمین ممکن است نهایت استفاده را از فرصت پیش‌آمده ببرند. از آن‌جایی که این نقص بسیار جدی بنظر می‌رسد، توصیه ما این است که هرچه سریعتر با دانلود آپدیت‌های منتشر شده گوشی خود را از کد‌های مزاحم در امان نگه‌دارید.

باید اشاره کنیم که افرادی که از مک‌های پشتیبانی کننده از macOS Ventura 13.4.1 استفاده می‌کنند نیز به طور مداوم آپدیت‌های امنیتی در راستای حل این نقص را دریافت خواهند کرد. این مشکل موتور ‌جست‌و‌جو‌گر سافاری راهم  مورد نقص قرار داده و مشکل خود را تا مکینتاش برده است! پس به کاربران مک نیز توصیه می‌کنیم تا هرچه سریعتر با آپدیت دستگاه خود از شر این مشکل خلاص شوند.

برای دریافت این آپدیت در مک کافی است تا به تنظیمات بروید، روی قسمت General کلیک کنید و بعد به System Settings بروید. در این‌جا گزینه Software Update برای شما نمایش داده می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید سیستم خود را آپدیت کنید.

ماه سپتامبر سال گذشته بود که اپل روشی برای دریافت بروزرسانی‌های امنیتی در iOS 16 قرار داد و حالا این بخش که جدا از بروزرسانی سیستم عامل است، بار دیگر به کار آمده.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید