خانهاخبار
اپل باز هم با نوکیا قرارداد طولانی مدت دیگری را امضا کرد

اپل باز هم با نوکیا قرارداد طولانی مدت دیگری را امضا کرد

این قرارداد شامل چندین مجوز پتنت در حوزه‌های مختلف تکنولوژی می‌شود که پیش‌بینی شده نوکیا درآمد خوبی از آن کسب کند.
۱۱ تیر ۱۴۰۲

نوکیا اعلام کرده که یک قرارداد طولانی مدت حق اختراع متقابل با اپل امضا کرده است تا جایگزین قرارداد مجوز قعلی امضا شده در می ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۱۳۹۶) شود که تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شود.

قرداد مجوز ثبت اختراع جدید نوکیا در حوزه 5G و سایر فناوری‌ها را پوشش می‌دهد. شرایط این قرارداد بین دو شرکت محرمانه است، اما نوکیا اعلام کرده که اپل برای یک دوره چند ساله به نوکیا پرداخت خواهد کرد و انتظار دارد درآمد مربوط به این قرارداد جدید از ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) شروع شود.

image

 

این شرکت فنلاندی همچنین گفته که این توافق جدید، با چشم‌انداز بلند مدت آن در گزارش مالی خود که در ۲۰ آوریل ۲۰۲۳ (۳۱ فروردین ۱۴۰۲) مشخص شد، مطابقت دارد.

جنی لوکاندر رییس شرکت فناوری نوکیا، طی اظهار نظری در مورد توافق با اپل گفته: «ما خوشحالیم که یک قرارداد مجوز پتنت طولانی مدت را با اپل به صورت دوستانه منعقد کرده‌ایم. این قرارداد منعکس کننده قدرت پتنت‌های نوکیا، چندین دهه سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و کمک به استانداردهای تلفن همراه و سایر فناوری‌ها است».

مجموعه ثبت اختراع نوکیا بر اساس بیش از ۱۴۰ میلیارد یورو و سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه از سال ۲۰۰۰ تاکنون بنا شده است و از حدود ۲۰ هزار خانواده پتنت تشکیل شده که بیش از ۵۵۰۰ پتنت ضروری برای فناوری 5G در آن وجود دارد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

Gg

۱۴۰۲/۴/۱۷
نوکیا با اپل دست پشت پرده دارن

مهدی

۱۴۰۲/۴/۱۳
از زمانی که گوشی اپل اومد به بازار نوکیا دیگه گوشی نزد...این معلوم بود که اپل امتیاز نوکیارو خریده بود در واقع اپل یعنی نوکیا

پیشنهاد سردبیر