خانهاخبار
گوگل از لوگو و وردمارک جدید اندروید رونمایی کرد!

گوگل از لوگو و وردمارک جدید اندروید رونمایی کرد!

شرکت گوگل پس از گذشت چهار سال، لوگو و وردمارک سیستم عامل محبوب اندروید را تغییر داده است.
۶ تیر ۱۴۰۲

سیستم عامل اندروید از زمان عرضه تا به حال، رشد فراوانی کرده و تغییرات متعددی را به همراه داشته است؛ اما هویت برند اندروید، به طور عمیقی با یک ربات سبز-رنگ و دوست داشتنی گره خورده که هرگز شاهد تغییر آن نبودیم. این لوگو که در سال‌های اولیه، ربات سبز اندروید را به طور کامل نشان می‌داد؛ در سال ۲۰۱۹ تغییر کرد و دیگر نشانگر سر این ربات به همراه کلمه «android» با حروف کوچک بود.

image

 

اکنون نیز شرکت گوگل پس از چهار سال، از لوگو و وردمارک جدید سیستم عامل اندروید رونمایی کرده است. خبرگزاری 9To5Google، برای نخستین بار گزارشی پیرامون این لوگوی جدید را منتشر کرد. بر خلاف لوگوی‌های گذشته که حالتی تخت و مینیمال داشتند؛ این لوگو با استفاده از نور و سایه‌ها، طراحی سه بعدی دارد.

وردمارک «Android» نیز تغییر کرده و برای نخستین بار، شاهد استفاده از حرف A بزرگ در آن هستیم. گوگل همچنین برای این وردمارک از فونت جدیدی استفاده کرده که در گوشه‌های حروف n و r، حالتی جذاب و خمیده دارد.

بر خلاف سال ۲۰۱۹ که گوگل تغییر لوگوی جدید خود را به طور رسمی اعلام کرد؛ این تغییر لوگو در سکوت خبری انجام شده و شاهد هیچگونه انتشار هیچگونه ویدیو یا خبر رسمی درباره آن نبودیم.

image

 

این لوگو که به تازگی در یکی از تبلیغات مربوط به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ الترا دیده شده است؛ پیش‌تر طی رویداد‌های CES و Google I/O 2023 نیز به کار رفته بود. وب‌سایت رسمی اندروید، همچنان از لوگوی و وردمارک پیشین استفاده کرده و سایت مخصوص اعلان‌های خبری گوگل نیز لوگوی قدیمی اندروید را به نمایش می‌گذارد.

 

این لوگوی سه بعدی جدید در برخی از مطالب منتشر شده در بلاگ گوگل به چشم می‌خورد. این شرکت درباره هویت برند جدید خود به خبرگزاری 9To5Google چنین گفته است:

«ما در حال نمایش برخی از المان‌های هویت برند جدید خود هستیم که پیش‌تر طی نمایشگاه CES و برخی تبلیغات دیجیتالی دیده شده بودند. در ماه‌های آتی، جزئیات بیشتری درباره آن را نیز با کاربران به اشتراک خواهیم گذاشت.»

به نظر رسیده که شرکت گوگل هنوز استفاده گسترده از لوگوی و وردمارک جدید اندروید را آغاز نکرده است؛ اما به احتمال زیاد در ماه‌های آتی و پس از انتشار اندروید ۱۴، شاهد این لوگوی جدید در صفحه بوت-آپ گوشی‌های اندرویدی خواهیم بود.

image

صفحه بوت فعلی گوشی‌های اندرویدی

درباره لوگو و وردمارک جدید سیستم عامل اندروید چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید