خانهاخبار
امکان گذاشتن استوری به تلگرام هم خواهد آمد!

امکان گذاشتن استوری به تلگرام هم خواهد آمد!

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام روز گذشته اعلام کرد ویژگی استوری به زودی به تلگرام اضافه خواهد شد.
۶ تیر ۱۴۰۲

تصاویر و ویدئوهای مدت‌دار که با عنوان استوری از آن‌ها یاد می‌شود، برای برخی افراد بسیار مهم بوده و در مقابل، بعضی کاربران نیز دل خوشی از آن ندارند. این گزینه در اینستاگرام و اسنپ چت از اهمیت زیادی برخوردار است و بسیاری از سلبریتی‌ها و بلاگرها به صورت روزانه با آن سر و کار دارند. به دلیل همه‌گیر شدن این ویژگی، بسیاری از اپلیکیشن‌های فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را درون خود جای داده و به عنوان یکی از گزینه‌های مشهور، می‌توانیم به تلگرام اشاره کنیم که در آینده نزدیک، میزبان این ویژگی خواهد بود. آقای پاول دوروف بناین‌گذار تلگرام روز گذشته اعلام کرد که امکان گذاشتن استوری (تصویر یا ویدئو) به تلگرام خواهد آمد.

او این اطلاعیه را با ارسال پستی در کانال شخصی خود در تلگرام اعلام کرد و گفت بیش از نیمی از خواسته کاربران، روی این گزینه معطوف شده است. او نظر خود پیرامون قابلیت گذاشتن استوری را به صورت زیر اعلام کرد:

ما همگی مخالف اضافه شدن استوری به تلگرام بودیم، اما این اپلیکیشن بدون توجه به نیاز کاربران نخواهد توانست پیشرفتی را با خود ببیند.

اما استوری ها در تلگرام چگونه خواهند بود؟ دقیقا به همان شکلی که از آن‌ها انتظار دارید. شما می‌توانید تصاویر ویدئوهایی را با دیگران به اشتراک بگذارید که پس از مدتی مشخص، به صورت خودکار ناپدید می‌شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید تنظیم کنید که این تصاویر یا فایل‌های ویدئویی به مدت 6، 12، 24 یا 48 ساعت روی پروفایل شما باقی مانده و سپس حذف شوند. بسیاری از اپلیکیشن‌ها در حال حاضر، مدت زمان 24 ساعته بدون امکان شخصی‌سازی را در اختیار کاربران گذاشته‌اند.

image

در حالی که اینستاگرام دو حالت استوری‌های عمومی و Close Friends را با خود به همراه دارد، در تلگرام شما خواهید توانست لیستی از دوستان خود تهیه کرده و استوری‌ها را با آن‌ها به اشتراک بگذارید یا هر استوری را به یکی از مخاطبین خاص خود نشان دهید. به این ترتیب شما می‌توانید یک استوری را با بهترین دوست خود و استوری دیگر را با تیم همکاران‌تان به اشتراک بگذارید.

رابط کاربری این بخش دقیقا مانند اپلیکیشن‌های دیگر بوده و به محض ورود به تلگرام، با دایره‌هایی در ابتدای صفحه روبرو خواهید شد که با ضربه زدن روی آن‌ها، می‌توانید استوری‌های مخاطبین خود را مشاهده کنید. همچنین کاربران می‌توانند به استوری‌های مشاهده شده ری‌اکشن نشان داده یا به آن‌ها پاسخ دهند. به محض در دسترس قرار گرفتن این قابلیت، می‌توانید پست‌های جالب را در بخش استوری با دیگران به اشتراک بگذارید.

به گفته پاول دوروف، حتی مخالفان این ویژگی حالا عاشق گذاشتن استوری در تلگرام خواهند شد و بدون آن نمی‌توانند به زندگی خود ادامه دهند!

قابلیت گذاشتن استوری در تلگرام از ابتدای ماه آینده میلادی، در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ آیا از استوری در تلگرام استقبال و استفاده خواهید کرد؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید