خانهاخبار
اپل احتمالا مجبور است به زودی iOS 16.5.1 را عرضه کند

اپل احتمالا مجبور است به زودی iOS 16.5.1 را عرضه کند

یک ایراد نرم افزاری در iOS 16.5 موجب شده تا اپل برای رفع آن، چاره‌ای جز انتشار هرچه سریع‌تر یک آپدیت جدید نداشته باشد.
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

کاربران بسیاری از انجمن‌های مختلف مانند MacRumors Forums، Apple Support Community و Reddit، آداپتور دوربین لایتنینگ به USB 3 اپل با آیفون و آیپدهایی که به iOS 16.5 و iPadOS 16.5 به روز شده‌اند، کار نمی‌کند.

این آداپتور دارای یک پورت USB-A برای اتصال دوربین، میکروفن یا سایر لوازم جانبی مجهز به USB به آیفون یا آیپد، به همراه پورت لایتنینگ برای شارژ آیفون یا آیپد است. با این حال با عرضه iOS 16.5 و iPadOS 16.5، کاربران مشاهده کرده‌اند که این آداپتور دیگر هیچ دستگاهی را که به هر دو پورت متصل است، تغذیه نمی‌کند.

image

 

این مشکل به احتمال زیاد به دلیل یک باگ نرم افزاری است که باید در نسخه بعدی iOS برطرف شود، اما علت اصلی آن همچنان ناشناخته باقی مانده است. اپل اولین نسخه بتای iOS 16.6 را اخیرا برای توسعه دهندگان عرضه کرده، اما احتمالا چند هفته تا انتشار این بروزرسانی فاصله داریم، بنابراین اگر این شرکت بخواهد زودتر این مشکل را حل کند، ممکن است مجبور شود بروزرسانی iOS 16.5.1 را هر چه سریع‌تر منتشر کند.

اپل iOS 16.5 را روز پنجشنبه پس از هفت هفته آزمایش بتا منتشر کرد. این بروزرسانی یک آپدیت نسبتا جزیی بود و همانطور که در خبرها داشتیم، تب Sports را به اپل نیوز و یک تصویر پس زمینه جدید را به iOS 16 اضافه کرد. این بروزرسانی همچنین ایرادهای مربوط به اسکرین تایم، اسپاتلایت و کارپلی را هم برطرف کرد. انتظار می‌رود اپل iOS 17 را با تغییرات بزرگتر در مراسم WWDC ۱۵ خرداد ماه خود، معرفی کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید