خانهاخبار
ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای آیفون ۱۴ به دو کشور دیگر راه یافت

ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای آیفون ۱۴ به دو کشور دیگر راه یافت

اپل از زمان معرفی تماس اضطراری از طریق ماهواره همزمان با عرضه آیفون ۱۴، قول داد که این سرویس را به مرور زمان به تمامی کشورها گسترش دهد و امروز نیز شاهد اضافه شدن دو کشور دیگر به این لیست هستیم.
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

اپل امروز اعلام کرده که قابلیت تماس با اورژانس از طریق ماهواره اکنون در استرالیا و نیوزیلند در دسترس است. این ویژگی که در همه مدل‌های آیفون ۱۴ موجود است، به کاربران امکان می‌دهد در مواقعی که پوشش تلفن هراه و وای فای وجود ندارد، از طریق ماهواره با خدمات اضطراری تماس بگیرند یا پیام ارسال کنند. کاربران همچنین می‌توانند موقعیت مکانی خود را از طریق ماهواره در برنامه Find My به اشتراک بگذارند.

image

تماس اضطراری ماهواره‌ای به طور پیش فرض در آيفون‌های دارای iOS 16.4 و بالاتر در استرالیا فعال است و اگر به این قابلیت احتیاج پیدا شود، گزینه‌ای برای ارسال پیام متنی از طریق ماهواره پس از شماره‌گیری «000» در استرالیا یا «111» در نیوزیلند ظاهر می‌شود. همچنین یک حالت نمایشی در برنامه تنظیمات تحت تماس اضطراری وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد بدون تماس با امدادگران با این سرویس آشنا شوند.

با استفاده از این سرویس، اپل می‌گوید کاربران می‌توانند پیام‌ها را در کمتر از ۱۵ ثانیه در شرایط ایده‌آل جغرافیایی (تراکم درختان و یا ساختمان‌ها موجب تاخیر در برقراری ارتباط با ماهواره می‌شود) ارسال یا دریافت کنند. در این صورت از کاربران خواسته می‌شود تا یک پرسشنامه کوتاه با اطلاعات حیاتی را تکمیل کنند و سپس رابط کاربری نشان می‌دهد که در کجای آسمان آیفون خود را برای اتصال و ارسال پیام اولیه نگه دارند. این پشام شامل پاسخ‌های پرسشنامه کاربر، موقعیت مکانی، ارتفاع، میزان شارژ آیفون و اطلاعات شناسه پزشکی (در صورت تنظیم از قبل) می‌شود.

اپل می گوید این سرویس برای کار در فضای باز و با دید واضح از آسمان طراحی شده است. این شرکت خاطر نشان کرده که شاخ و برگ یا سایر موانع می‌تواند منجر به طولانی‌تر شدن ارسال پیام‌های اضطراری یا عدم ارسال آن شود و اتصال ماهواره‌ای ممکن است در مکان‌های بالاتر از عرض جغرافیایی ۶۲ درجه مانند مناطق شمالی کانادا و آلاسکا کار نکند.

در استرالیا و نیوزیلند تماس اضطراری از طریق ماهواره از امروز یا در زمان فعالسازی هر مدل آیفون ۱۴، به مدت دو سال رایگان است، اما اپل هنوز اعلام نکرده که پس از دو سال میزان هزینه برای این سرویس چقدر خواهد بود. قابلیت مذکور پیش‌تر در اتریش، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال، بریتانیا و آمریکا فعال بود که امروز دو کشور دیگر هم به آن اضافه شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید