GSM-logo
خانهاخبار
اپل برای هدست خود بر روی ورزش، بازی و برنامه‌های سرگرمی تمرکز کرده است

اپل برای هدست خود بر روی ورزش، بازی و برنامه‌های سرگرمی تمرکز کرده است

به گزارش بلومبرگ اپل که قرار است به زودی هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند، برای جذب مردم به این محصول متفاوت خود، در حال توسعه طیف وسیعی از برنامه‌های جذاب ورزشی، بازی و سرگرمی برای محصول جدید خود است.
۳۱ فروردین ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی خود در WWDC 2023 است که از ۱۵ خرداد ماه شروع می‌شود و این شرکت در تلاش است تا تجربه‌های جذابی از اپلیکیشن ایجاد کند تا مردم را تشویق به استفاده از این دستگاه کند. بلومبرگ گزارش داده که اپل توسعه برنامه‌های ورزشی، بازی، سلامتی و همکاری اختصاصی برای این دستگاه را مدت‌هاست شروع کرده و قرار است تنوع زیادی در این بخش ایجاد کند.

image

 

از سوی دیگر اپل در حال برنامه‌ریزی برای تطبیق برنامه‌های آیپد برای این هدست است و کاربران می‌توانند از طریق رابط سه بعدی دستگاه به محتوای موجود در اپ استور دسترسی داشته باشند. برنامه‌های طراحی شده توسط اپل مانند سافاری، تقویم، مخاطبین، صفحه اصلی، فایل‌ها، پیام‌ها، عکس‌ها، موزیک، یادآورها و سایر برنامه‌های داخلی برای دستگاه بهینه خواهد شد. چندین برنامه می‌توانند به طور همزمان اجرا شوند و زمانی که کاربر در اتاق‌های مختلف است، یک جنبه موقعیت جغرافیایی برای جابجایی بین برنامه‌ها وجود خواهد داشت.

برنامه فیتنس پلاس به کاربران این امکان را می‌دهد تا هنگام تماشای مربی در این اپلیکیشن، در یک محیط واقعیت مجازی ورزش کنند و برنامه Health هم برای هدایت کاربران از طریق مدیتیشن از طریق تصاویر گرافیکی، صداها و غیره برای افراد تدارک دیده شده است. با توجه بیشتر اپل به ورزش، تمرکز بر تجربه‌های مشاهده همه جانبه برای محتوای MLB و MLS خواهد بود، به علاوه یک برنامه تلویزیونی اختصاصی برای تماشای ویدیو در محیط‌های واقعیت مجازی وجود خواهد داشت.

تجربه اختصاصی فیس تایم اجازه می‌دهد تا کاربر از آواتارهای شبیه مموجی و اتاق‌های جلسه مجازی استفاده کند؛ اپل در حال طراحی برنامه کتاب‌ها برای خواندن در واقعیت مجازی نیز هست که باید دید آن را به چه صورت طراحی می‌کند. اپلیکیشن دوربین هم می‌تواند از طریق دوربین‌های هدست عکس بگیرد و نسخه‌ای از برنامه Freeform با یک رابط سه بعدی برای کار روی پروژه‌های مشترک با دیگران سازگار می‌شود.

image

 

اپل با تعدادی از توسعه دهندگان بازی کار می‌کند تا به آنها کمک کند محتوای موجود خود را برای واقعیت ترکیبی به روز کنند؛ این شرکت همچنین مجموعه‌ای قوی از ابزارها برای ایجاد تجربیات AR/VR در دسترس خواهد داشت.

انتظار می‌رود هدست اپل قیمتی حدود ۳۰۰۰ دلار داشته باشد و این شرکت خودش هم انتظاری ندارد که در ابتدا فروش خوبی از این دستگاه را تجربه کند. در واقع اپل انتظار فروش حدود یک میلیون دستگاه را در سال اول دارد که برای یک محصول اپل به طور بی‌سابقه‌ای کم است.

کارمندان اپل در مورد مفید بودن هدست واقعیت ترکیبی این شرکت با توجه به قیمت آن ابراز نگرانی کرده‌اند. برخی این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا این دستگاه «یک راه حل در جستجوی یک مشکل» است و گفته‌اند که طریقه اجرای این پروژه به مانند سایر دستگاه‌های اپل نبوده است.

مینگ چی کو تحلیلگر اپل در اوایل آوریل (اواخر فرودین) بود که گفت هدست AR/VR اپل «آخرین امید» برای متقاعد کردن سرمایه گذاران است که این دستگاه واقعیت ترکیبی به محصول ستاره بعدی در حوزه لوازم الکترونیکی مصرفی تبدیل خواهد شد. سایر دستگاه‌های  شرکت‌هایی مانند متا فاقد نرم افزار جذاب هستند و این مانع بزرگی است که اپل باید بر آن غلبه کند.

برای ترغیب مردم به خرید هدست واقعیت ترکیبی، اپل باید کاربران را متقاعد کند که تجربیات نرم افزاری آن، ارزشش را دارند. این امر مستلزم تجربیات جذاب و قانع کننده شخص اول و همچنین برنامه‌های نوآورانه شخص ثالث از طرف توسعه دهندگان است.