خانهاخبار
لنز پریسکوپ آیفون ۱۵ پرو مکس به مدل‌های بیشتری راه پیدا خواهد کرد

لنز پریسکوپ آیفون ۱۵ پرو مکس به مدل‌های بیشتری راه پیدا خواهد کرد

براساس گزارش جدید نشریه The Elec، لنز پریسکوپی که قرار است تنها در آیفون ۱۵ پرو مکس به کار رود، برای هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس استفاده خواهد شد.
۲۸ دی ۱۴۰۱

یک گزارش جدید نشریه کره‌ای The Elec، ادعا می‌کند که آیفون ۱۵ پرو مکس تنها گوشی اپل در سال ۲۰۲۳ خواهد بود که لنز دوربین پریسکوپ را دریافت می‌کند و از زوم اپتیکال بسیار پیشرفته بهره می‌برد، در حالی که این سخت افزار تنها در سال آینده به یکی از ویژگی‌های هر دو مدل پرو تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اپل قصد دارد لنز تله فوتوی پریسکوپ «زوم تاشو» را به عنوان یکی از ویژگی‌های انحصاری آیفون ۱۵ پرو مکس در سال جاری میلادی تبدیل کند که این موضوع گزارش اخیر مینگ چی تحلیلگر اپل را هم تایید می‌کند. کو پیش‌تر گفته بود که آیفون ۱۵ پرو مکس تنها مدلی از سری آیفون ۱۵ خواهد بود که لنز دوربین پریسکوپ را دریافت می‌کند، پیش‌بینی که جف پو تحلیلگر دیگر دنیای تکنولوژی آن را مطرح کرده بود. گزارش امروز این نشریه کره‌ای ادعا کرده که اپل پس از آیفون ۱۵ پرو مکس، لنز پریسکوپ را به یکی از ویژگی‌های هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو در سال ۲۰۲۴ تبدیل خواهد کرد.

image

 

در سیستم پریسکوپ، نور وارد شده به لنز تله فوتو توسط یک آینه زاویه‌دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می‌شود. تغییر جهتی که نور در آن حرکت می‌کند، امکان تنظیم طولانی‌تر تله فوتو «تاشده» را در داخل گوشی‌ها فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا بدون هیچ‌گونه تاری، بزرگنمایی کنند.

به گفته The Elec، اپل از تامین کنندگان جدیدی برای محرک‌های لرزشگیر اپتیکال تصویر  (OIS) استفاده می‌کند که در لنز پریسکوپ برای آیفون ۱۵ پرو مکس امسال به کار گرفته خواهد شد. اپل برای تامین این محرک‌ها به شرکت‌های کره‌ای LG Innotek و Jahwa Electronics تکیه خواهد کرد که جایگزین سازندگان فعلی ژاپنی ماژول دوربین آیفون، شرکت‌های Japan Alps و Mitsumi می شوند.

هر دو شرکت LG Innotek و Jahwa با سامسونگ برای توسعه محرک‌های توپی کار کرده‌اند که نسبت به محرک‌های فنری که اپل در حال حاضر در ماژول‌های تله فوتو استفاده می‌کند، به ماژول‌های زوم تاشو بهتر کمک می‌کنند. لازم به ذکر است که گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ در حال حاضر دارای دوربین تله فوتو پریسکوپ با زوم ۱۰ برابری است.

تصمیم اپل برای اختصاص ویژگی‌های سخت افزاری به مدل ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو مکس امسال، احتمالا باعث ناامیدی میان ارتقا دهندگانی می‌شود که به دنبال بهترین ویژگی‌ها در مدل کوچکتر ۶٫۱ اینچی پرو هستند. اپل از زمان آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس، در مورد ویژگی‌های دوربین میان مدل‌های پرو آیفون خود، تفاوتی ایجاد نکرده است.

شایعات حاکی از آن است که تفاوت بیشتری بین آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس وجود خواهد داشت که به نظر می‌رسد به دلیل فروش قوی‌تر آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت به آنچه انتظار می‌رفت باشد. مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گفته است که آیفون ۱۵ پرو مکس به طور بالقوه می‌تواند مانند اپل واچ اولترا، به آیفون ۱۵ اولترا تغییر نام دهد.

جزییات بیشتر برای آیفون ۱۵ با توجه به تاریخ عرضه دور آن در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۲)، هنوز کم است، اما انتظار می‌رود اپل به طور گسترده در تمامی آيفون‌هایش به پورت USB-C روی آورد و داینامیک آیلند را هم به همه مدل‌ها اعم از استاندارد و پرو آورد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید