خانهاخبار
نسخه پریمیوم تلگرام این هفته عرضه می‌شود

نسخه پریمیوم تلگرام این هفته عرضه می‌شود

پس از شایعات بسیار و بعد از آن تایید خود تلگرام در مورد عرضه نسخه پریمیوم این اپلیکیشن محبوب، امروز رسما اعلام شد که این نسخه برتر از تلگرام، با ویژگی‌های اختصاصی زیاد در این هفته عرضه می‌شود.
۱۴۰۱/۳/۳۰

نسخه جدید پریمیوم تلگرام دیگر یک شایعه یا چیزی نیست که این شرکت از نظر تئوری در مورد آن صحبت کند. از این هفته، کاربران تلگرام می‌توانند عضو نسخه پریمیوم شوند و از مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدیدی که این شرکت اوایل امروز معرفی کرده است، لذت ببرند.

اما قبل از اینکه بخواهیم عمیقا نسخه پریمیوم تلگرام را بررسی کنیم، نقطه عطف مهم دیگری را می‌خواهیم بیان کنیم که این اپلیکیشن به تازگی به آن دست یافته است. ظاهرا این برنامه در سال ۲۰۲۲ به یکی از ۵ برنامه برتر دانلود شده در سراسر جهان و تمامی پلتفرم‌ها تبدیل شده است، همچنین مهم‌تر از آن اینکه تلگرام اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

image

 

چیزی که این دستاورد را حتی بیشتر پر رنگ می‌کند این واقعیت است که این رشد منحصرا به اصطلاح دهان به دهان بوده و از توصیه‌های شخصی کاربران دیگر ناشی می‌شود، زیرا تلگرام هرگز برای تبلیغ برنامه‌هایش پولی پرداخت نکرده است.

با عضویت در تلگرام پریمیوم، سطح جدیدی از اشتراک برای پشتیبانی از توسعه مداوم برنامه و ارائه برخی از ویژگی‌های اضافی به کاربران در نظر گرفته شده است. همچنین به این شرکت اجازه می‌دهد تا به ارائه برنامه به صورت رایگان نیز ادامه دهد.

قبل از هر چیز باید گفت که تلگرام هنوز قیمت سطح پریمیوم را اعلام نکرده است، اما اگر آخرین نسخه برنامه را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که گزینه جدیدی برای اشتراک تلگرام پریمیوم با قیمت ۴٫۹۹ دلار در ماه وجود دارد. با این اوصاف مهم‌ترین ویژگی‌های سطح پریمیوم تلگرام عبارتند از محدودیت‌های دوبرابر، آپلود فایل‌های ۴ گیگابایتی، دانلود سریع‌تر، استیکرها و واکنش‌های انحصاری، و بهبود مدیریت چت. این ویژگی‌ها علاوه بر تمامی ویژگی‌های اساسی که برای همه در دسترس هستند، در اختیار مشترکین تلگرام پریمیوم قرار خواهد گرفت.

image

 

از نظر بصری همه کاربران نسخه پریمیوم یک نشان ویژه دریافت خواهند کرد که در کنار نام آنها در لیست چت، سرصفحه‌های چت و لیست اعضا در گروه‌ها ظاهر می‌شود. همچنین آیکون‌های جدیدی در دسترس هستند که کاربران پریمیوم می‌توانند به صفحه اصلی خود اضافه کنند تا با عکس پس زمینه خود مطابقت بیشتری داشته باشند.

همانطور که احتمالا برخی از شما می‌دانید، تلگرام فقط در بعضی کشورها تبلیغات نشان می‌دهد. آنها پیام‌های حمایت شده نامیده می‌شوند و در کانال‌های بزرگ عمومی نشان داده می‌شوند. با این حال، اگر عضو نسخه پریمیوم باشید، حتی آن میزان تبلیغات کم هم دیگر برای شما نمایش داده نخواهند شد.

در کنار تمامی ویژگی‌های نسخه پریمیوم، تلگرام اعلام کرده که بروزرسانی جدید ویژگی‌های رایگان زیادی هم برای کاربران iOS و اندروید به ارمغان می‌آورد. برای مثال شخصیت‌های عمومی و سازمان‌ها می‌توانند گروه، کانال، یا ربات خود را تایید کنند و نشان تاییدی را دریافت کنند تا زمانی که پیامی منتشر می شود، به کابران اطمینان داده شود که آن از یک منبع موثق است.

image

 

به علاوه آخرین بروزرسانی تلگرام، پیش نمایش‌های چت بهبود یافته در اندروید را ارائه می‌کند، چیزی که کاربران iOS مدت‌ها است از آن لذت می برند. این قابلیت به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا کل چت را بدون اینکه باز کنند، بتوانند بخوانند. از سوی دیگر کاربران iOS توانایی ارسال فایل‌های تا سقف ۲ گیگابایت (یا ۴ گیگابایت با اشتراک پریمیوم) را دارند که به آنها امکان می‌دهد فایل‌های رسانه‌ای حجیم را از سایر برنامه ها مستقیما در تلگرام به اشتراگ گذارند. کاربران iOS همچنین هنگام به اشتراک گذاری فایل‌ها از یک برنامه دیگر، یک نوار پیشرفت متحرک را مشاهده می‌کنند که به آنها پروسه ارسال فایل را نشان می‌دهد.

آخرین مورد این است که تلگرام می‌گوید که این بروزرسانی بزرگ شامل بیش از ۱۰۰ اصلاح و بهینه سازی است که احتمالا بیشتر از هر بروزرسانی دیگری در آن اصلاحات صورت گرفته است. این اصلاحات و بهینه سازی‌ها هم برای برنامه‌های موبایل و هم برای نسخه‌های دسکتاپ در دسترس هستند و مشکلات مختلفی را در این اپلیکیشن رفع خواهند کرد و البته که باعث بهبود سرعت و همچنین عملکرد ویژگی‌های مختلف نیز خواهند شد.

به طور خاص تلگرام برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌هایی را که برای کاربران iOS و اندروید ارائه می شود برجسته کرده است. برای مثال کاربران iOS انیمیشن‌های روان‌تری (۱۲۰ فریم بر ثانیه) در سرتاسر برنامه دریافت می‌کنند، در حالی که کاربران اندروید کیفیت صوتی و تصویری بهتری را در پیام‌های صوتی و تصویری تجربه می‌کنند، به علاوه این کاربران گزینه‌های بیشتری را برای تنظیم آیکون‌های برنامه جایگزین مشاهده می‌کنند.

image

 

اگر قصد دارید اپلیکیشن تلگرام خود را ارتقا دهید تا بعضی از ویژگی‌های رایگان یا پریمیوم جدید را امتحان کنید، به خاطر داشته باشید که تلگرام این قابلیت‌ها را به تدریج عرضه می‌کند. اگر هم دیدید که بروزرسانی برای شما وجود ندارد، جای نگرانی نیست، زیرا آپدیت جدید به طور همزمان در همه جای دنیا عرضه نمی‌شود. شما در مورد این تغییرات چه فکر می‌کنید؟ آیا حاضر هستید ماهیانه ۵ دلار بابت این ویژگی‌های اضافه‌تر پرداخت کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)