سود میلیاردی اپراتورهای جهان از ارزش افزودهها
گروه خبری GSM: اپراتورهایی که به ارائه خدمات ارزش افزوده جدید میپردازند صاحب تعداد مشترک بیشتر و سودهای میلیاردی میشوند.
«امین یارمندی»، کارشناس ارتباطات در گفتگو با موبنا اظهار کرد: اغلب کشورهای دنیا به منظور جذب مشترک بیشتر و درآمدزایی بالا اقدام به ارائه ارزش افزودههایی همچون VMS میکنند و پیشبینی میشود تا سال 2010 اپراتورهایی که از این سرویس جدید استفاده میکنند سودی بالغ بر 585 میلیارد دلار به دست آورند.
وی افزود: طبق پیشبینیهای صورتگرفته پیامکهای ارسالی تا پایان سال 2010 بالغ بر 4/2 هزار میلیارد است که سودی بالغ بر 65 میلیارد دلار را نصیب اپراتورها میکند این رقم معادل 10 تا 20 درصد از کل درآمد شرکتهای مذکور است.
یارمندی با اشاره به اینکه اپراتورها در اقصی نقاط دنیا با ارائه ارزش افزودههای بیشتر سعی درجذب مشترک دارند، گفت: این در حالی است که در ایران اپراتورها از ارائه یک ارزش افزوده به صورت کامل و ایدهآل عاجز هشتند.
وی خاطرنشان کرد: به نظر میرسد با ورود اپراتور سوم و ارائه نسل سوم تلفن همراه به مشترکان و خدمات ارزش افزودهای که این نسل دارد ضمن ایجاد فضای رقابتی بین اپراتورها بیشترین مشترک به اپراتور سوم برسد.
این کارشناس ارتباطات افزود: باید منتظر ماند و دید که آیا اپراتور سوم میتواند با نسل جدیدی که برای مشترکان به ارمغان میآورد خدمات جدید ارائه کند و یا اینکه در پیچ وخم قانون گرفتار میشود.
گفتنی است هم اکنون تنها ارزش افزودهای که مشترکان از استفاده آن رضایت دارند پیامک میباشد و ارزش افزودههای دیگر از قبیل GPRS,MMS به دلیل مشکلات فراوان طرفدار چندانی ندارد.
گروه خبری GSM: اپراتورهایی که به ارائه خدمات ارزش افزوده جدید میپردازند صاحب تعداد مشترک بیشتر و سودهای میلیاردی میشوند.
«امین یارمندی»، کارشناس ارتباطات در گفتگو با موبنا اظهار کرد: اغلب کشورهای دنیا به منظور جذب مشترک بیشتر و درآمدزایی بالا اقدام به ارائه ارزش افزودههایی همچون VMS میکنند و پیشبینی میشود تا سال 2010 اپراتورهایی که از این سرویس جدید استفاده میکنند سودی بالغ بر 585 میلیارد دلار به دست آورند.
وی افزود: طبق پیشبینیهای صورتگرفته پیامکهای ارسالی تا پایان سال 2010 بالغ بر 4/2 هزار میلیارد است که سودی بالغ بر 65 میلیارد دلار را نصیب اپراتورها میکند این رقم معادل 10 تا 20 درصد از کل درآمد شرکتهای مذکور است.
یارمندی با اشاره به اینکه اپراتورها در اقصی نقاط دنیا با ارائه ارزش افزودههای بیشتر سعی درجذب مشترک دارند، گفت: این در حالی است که در ایران اپراتورها از ارائه یک ارزش افزوده به صورت کامل و ایدهآل عاجز هشتند.
وی خاطرنشان کرد: به نظر میرسد با ورود اپراتور سوم و ارائه نسل سوم تلفن همراه به مشترکان و خدمات ارزش افزودهای که این نسل دارد ضمن ایجاد فضای رقابتی بین اپراتورها بیشترین مشترک به اپراتور سوم برسد.
این کارشناس ارتباطات افزود: باید منتظر ماند و دید که آیا اپراتور سوم میتواند با نسل جدیدی که برای مشترکان به ارمغان میآورد خدمات جدید ارائه کند و یا اینکه در پیچ وخم قانون گرفتار میشود.
گفتنی است هم اکنون تنها ارزش افزودهای که مشترکان از استفاده آن رضایت دارند پیامک میباشد و ارزش افزودههای دیگر از قبیل GPRS,MMS به دلیل مشکلات فراوان طرفدار چندانی ندارد.