خانهاخبار
مارک گورمن دوباره بر روی پیش‌بینی‌هایش در مورد اپل واچ سری 8 تاکید کرد

مارک گورمن دوباره بر روی پیش‌بینی‌هایش در مورد اپل واچ سری 8 تاکید کرد

در جدیدترین نسخه از خبرنامه مارک گورمن به نام Power On این افشاگر به ویژگی‌های اپل واچ امسال و همچنین رویداد ۱۷ اسفند اپل اشاره داشته است. با ما باشید تا در ادامه ببینیم چه اطلاعاتی از برخی محصولات جدید اپل به بیرون درز‌کرده است.
۹ اسفند ۱۴۰۰

مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، بار دیگر ادعاهای خود را در مورد اپل واچ سری 8 در آخرین نسخه خبرنامه Power On تکرار کرد. او می‌گوید: «فکر می‌کنم امسال بزرگترین سال در تاریخ اپل واچ از زمان عرضه اولین نسخه آن خواهد بود». این احساس او ناشی از این می‌شود چون او انتظار دارد امسال سه مدل مختلف اپل واچ عرضه شود.

طبق انتظارات این افشاگر، امسال قرار است اپل واچ سری 8، اپل واچ SE جدید و یک مدل اپل واچ با تمرکز بر روی فعالیت‌های ورزشی سنگین عرضه شود. گورمن انتظار ندارد که امسال سنسور سلامتی جدیدی به اپل واچ سری 8 اضافه شود؛ بنابراین کسانی انتظار یک اپل واچ با سنسور سنجش میزان قند خون را می‌کشیدند باید حداقل یک سال دیگر منتظر بمانند. این ویژگی این امکان را به بیماران دیابتی می‌داد تا بدون سوراخ کردن انگشت خود با سوزن و با سنسور مخصوص اپل واچ، سطح گلوکز خون خود را بفهمند تا بدانند چه میزان انسولین قبل از غذا لازم است تزریق کنند. این در حالی است که تنها روش موجود در حال حاضر این است که خون خود را بگیرند و روی یک نوار تست گران قیمت بگذارند، سپس آن را در دستگاه گلوکومتر قرار دهند تا متوجه میزان قند خون خود شوند. 

image

جدا از دردناک بودن، این تست گران قیمت هم هست که لازم است روزی سه تا چهار بار انجام شود. این تست برای بیماران دیابتی بسیار حیاتی است زیرا اگر بیمار بیش از حد انسولین مصرف کند، ممکن است به مرگ او منجر شود یا به کما رود. اما‌ گورمن می‌گوید که این سنسور مهم و انقلابی امسال به اپل واچ اضافه نخواهد شد. مثل همیشه هدف اپل ارائه یک سنسور با دقت و کیفیت بالا است که بیماران از انجام این تست گران قیمت و دردناک بی‌نیاز شوند، لذا ظاهرا تا اپل از کیفیت و بازدهی این سنسور مطمئن نشود، آن را به تولید انبوه نخواهد رساند.

این نویسنده بلومبرگ می‌گوید که امسال اپل ممکن است ویژگی سنجش دمای بدن و برخی به روزرسانی‌های عمده برای ردیابی فعالیت و بهبود عملکرد را به اپل واچ سری 8 اضافه کند. او همچنین انتظار دارد که اپل امسال از تراشه سریع‌تری در ساعت‌های امسال خود استفاده کند. به اعتقاد گورمن امسال اپل واچ سری 3 بالاخره از خط تولید کنار گذاشته می‌شود و اپل فروش رسمی آن را متوقف خواهد کرد.

اپل واچ سری 3 که در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد، همچنان توسط اپل به عنوان گزینه ارزان قیمت طرفداران اپل واچ به فروش می‌رسد. اما ممکن است با خود بگویید با وجود اپل واچ SE چرا سری ۳ هنوز در لیست فروش قرار دارد؛ زیرا این اپل واچ با توجه به ویژگی‌هایش قیمت پایین ۱۹۹ دلاری دارد در حالی مدل SE از ۲۷۹ دلار شروع می‌شود.

گورمن اضافه می‌کند که احتمالا برای سومین سال متوالی اپل رویداد WWDC را به صورت مجازی برگزار کند. با اینکه اپل در برخی از فروشگاه‌هایش برای مشتریان اجبار استفاده از ماسک را برداشته است، اما کارکنان اپل همچنان ملزم به استفاده از ماسک هستند. همچنین اپل هنوز به کارمندانی که از خانه کارهایشان را انجام می‌دهند دستور نداده که به دفتر کار خود بازگردند.

گورمن‌ یادآوری می‌کند که اپل در ۱۷ اسفند قرار است اولین آیفون SE با قابلیت 5G را معرفی کند. در حالی طراحی آیفون SE جدید همان طراحی آیفون 8 خواهد بود اما از چیپست ۵ نانومتری A15 Bionic که تراشه استفاده شده در سری آیفون 13 است، استفاده خواهد کرد که آن را به یک گوشی جمع و جور اما قدرتمند تبدیل خواهد کرد.

قبلا در خبرها دیدیم که احتمال دارد آیفون SE جدید به قیمت ۱۹۹ دلار عرضه شود. گورمن نیز با اشاره به این موضوع تصریح کرد که اگر این اتفاق بیافتد این یک حمله مستقیم به گوشی‌های اندرویدی خواهد بود و این احتمال کم نیست که این اتفاق بیافتد زیرا هزینه ساخت آیفون SE 2020 در حدود ۲۰۰ دلار بود، اما از آن زمان تاکنون قیمت این قطعات کاهش یافته است و حتی اگر اپل سود کمی از آیفون SE جدید کسب کند، اما با فروش خدمات و سرویس‌ها به خریداران این گوشی می‌تواند این سود کم را جبران کند. از طرفی دیگر به دلیل قرار دادن فناوری 5G در این گوشی احتمال دارد قیمت ۲۰۰ دلار برای SE جدید بسیار کم باشد و اپل همان برچسب قیمتی ۳۰۰ دلاری را برای این گوشی در نظر بگیرد. زمان زیادی برای رسیدن به جواب این سوال‌ها باقی نمانده و باید دید تا چند روز دیگر این گوشی چه ویژگی‌ها و چه قیمتی خواهد داشت.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید