خانهاخبار
سامسونگ گلکسی بوک 2 پرو و Book2 Pro 360 با نمایشگر AMOLED و پردازنده نسل ۱۲ اینتل معرفی شدند

سامسونگ گلکسی بوک 2 پرو و Book2 Pro 360 با نمایشگر AMOLED و پردازنده نسل ۱۲ اینتل معرفی شدند

طبق پیش‌بینی‌ها سامسونگ از چهار لپ‌تاپ با طراحی و ویژگی‌های جدید در رویداد MWC امسال در بارسلونا رونمایی کرد.
۹ اسفند ۱۴۰۰

همانطور که انتظار می‌رفت سامسونگ در مراسم MWC امسال لپ‌تاپ‌های جدید خود را معرفی کرد. این شرکت چهار عدد لپ‌تاپ معرفی کرده که همگی از صفحه نمایش فول اچ‌دی AMOLED، نسل ۱۲ تراشه‌های اینتل، و پشتیبانی از قلم S سامسونگ به همراه سایز  و وزن مناسب بهره می‌برند.

مدل‌های Galaxy Book2 Pro و Galaxy Book2 Pro 360 هردو با دو سایز نمایشگر ۱۳٫۳ اینچ و ۱۵٫۶ اینچ عرضه می‌شوند، بااین تفاوت که مدل 360 دارای لولاهایی است که به آن اجازه می‌دهد مانند مدل قبلی خود به طور کامل تا ۳۶۰ درجه چرخش داشته باشد. همچنین سامسونگ برای هردو سایز صفحه نمایش‌های ذکر شده نسبت تصویر 16:9 را در نظر گرفته است.

image

 

حالا بیایید با نگاهی به گلکسی بوک 2 پرو 360 شروع کنیم. مدل ۱۳٫۳ اینچی این لپ‌تاپ ۱٫۰۴ کیلوگرم است، در حالی که مدل۱۵٫۶ اینچی آن که سنگین‌ترین مدل در میان هرچهار لپ‌تاپ هست، ۱٫۴۱ کیلوگرم وزن دارد. هردو سایز این صفحه نمایش‌ها دارای رزولوشن 1920×1080 هستند، و طبق ادعای سامسونگ این مدل‌ها نسبت به مدل‌های قبلی درخشان‌تر هستند (درحالت عادی ۴۰۰ نیت و با HDR به میزان ۵۰۰ نیت).

گرچه قلم S پن فاقد بلوتوث است اما این دستگاه‌ها از قلم S پن پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ تاخیر را نسبت به گلکسی بوک پروهای قبلی کاهش داده است تا تجربه بهتری در طراحی و نوشتن داشته باشید. همچنین اپلیکیشن سامسونگ نوتس قابلیت تشخیص دست خط و پشتیبانی از لینک‌ها را بهبود بخشیده است و می‌تواند فورا یادداشت‌ها را از لپ‌تاپ به دستگاه‌های گلکسی دارای اندروید همگام‌سازی کند.

image

گلکسی بوک 2 پرو 360 با آپشن‌ پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core i7 یا i5 با گرافیک Intel Iris X عرضه می‌شود. همچنین شما قادر خواهید بود که از میان گزینه‌های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5 این دستگاه‌ها هرکدام را که خواستید انتخاب کنید.

سامسونگ Galaxy Book2 Pro 360 با نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی باتری ۶۳ وات ساعتی را در خود جای داده است، در حالی مدل۱۵٫۶ اینچی این لپ‌تاپ باتری ۶۸ وات ساعتی دارد. هر دو مدل یک عدد پورت Thunderbolt به همراه دو عدد USB-C، جک ۳٫۵میلی‌متری هدفون و میکروفون، و شیار کارت حافظه دارند. با وجود پورت USB-C سرعت شارژ به ۶۵ وات خواهد رسید، ضمن اینکه سامسونگ قول ۲۱ ساعت عمر باتری را برای این مدل‌ها داده است که باید دید در عمل چگونه خواهد بود.

image

 

مدل ۱۳٫۳ اینچی دارای صفحه کلید با نور پس زمینه جزیره ای است، در حالی که صفحه کلید مدل ۱۵٫۶ اینچی یک ویژگی اضافه‌تردارد و آن دکمه‌های اختصاصی اعداد است. اسکنر اثر انگشت هم طبق سنت اکثر برندها در دکمه پاور ادغام شده است.

در میانه بالای صفحه نمایش هم یک دوربین FullHD 1080p و یک میکروفون دوگانه وجود دارد. در مورد صدا، مدل ۱۳٫۳ اینچی از دوبلندگوی ۴ واتی استفاده می کنند که توسط AKG تنظیم شده‌اند، در حالی که لپ‌تاپ بزرگتر ۱۵٫۶ اینچی از دو بلندگوی ۵ واتی استفاده می کند. پشتیبانی از Wi-Fi 6 از دیگر ویژگی این لپ‌تاپ‌ها است، اما متاسفانه از گزینه 5G خبری نیست.

در نهایت شایان ذکر است که مدل 360 در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و قرمز تیره عرضه می‌شود.

حال نوبت به Galaxy Book2 Pro می‌رسد. این دستگاه از بسیاری جهات از جمله سایزهای صفحه نمایش، رزولوشن و ظرفیت باتری، تفاوتی با مدل 360 ندارد. اما به دلیل شکل لولای ساده‌تر وزن مدل ۱۳٫۳ اینچی به ۰٫۸۷ کیلوگرم و مدل ۱۵٫۶ به ۱٫۱۱ کیلوگرم بدون GPU و ۱٫۱۷ کیلوگرم همراه با GPU کاهش یافته است.

پردازنده گرافیکی مجزا در لپ‌تاپ‌های سامسونگ مدل Arc شرکت اینتل خواهد بود که جایگزین NVIDIA RTX 3050 در مدل‌های پارسال شده است.

image

پورت‌ها نیز در مدل‌های امسال کمی متفاوت هستند.مدل ۱۳٫۳ اینچی گلکسی بوک 2 پرو یک عدد Thunderbolt 4، یک عدد USB-C، یک عدد USB 3.2 فول سایز، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن، و شیار کارت حافظه دارد. اما مدل ۱۵٫۶ اینچی دارای یک پورت HDMI فول سایز و یک شیار سیم کارت با قابلیت 5G نیز هست.

image

 

رنگ‌های گلکسی بوک 2 پرو کمی محدودتر از مدل 360 هستند و این مدل فقط در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود. نظر شما در مورد مدل‌های عرضه شده امسال سامسونگ چیست؟ آیا سامسونگ با این مدلها می‌تواند موفقیتی را که در عرصه گوشی‌هایش به دست آورده در حوزه لپ‌تاپ‌ها نیز بدست بیاورد؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید