خانهاخبار
درآمد سونی از پلی استیشن در انتهای نسل هم بالاست

درآمد سونی از پلی استیشن در انتهای نسل هم بالاست

با وجود این‌که اواخر نسل انتظار می‌رود که کنسول‌ها و بازی‌ها با افت فروش مواجه شوند ولی سونی از کسب سود مناسبی در آخرین سه‌ماهه خود خبر داده است.
۱۳۹۹/۸/۲

علی‌رغم آن‌که دوره عمر پلی استیشن ۴ رو به پایان است، بخش بازی‌های شرکت سونی همچنان به سودآوری قابل توجه خود ادامه می‌دهد. این شرکت امروز اعلام کرد که در بازه زمانی ماه ژوئیه تا سپتامبر از محصولات پلی استیشن ۴.۹ میلیارد دلار درآمد و ۱ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است. این آمار از افزایش ۵۲ و ۴۰ درصدی درآمد و سود پلی استیشن نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال خبر می‌دهد.

با توجه به این‌که پلی استیشن ۵ تا چند هفته دیگر وارد بازار جهانی می‌شود، معمولا انتظار داریم که فروش شرکت کمی افت پیدا کرده و در نسل بعد دوباره بالا برود. سونی می‌گوید افزایش هزینه‌ها باعث کاهش سود خالص این شرکت شده و بخشی از درآمدها نیز به خاطر کاهش میزان تقاضا برای PS4 کاهش یافته است. با این حال، افزایش فروش بازی‌ها و اشتراک‌های پلی استیشن پلاس این کسری را جبران کرده است.

بزرگ‌ترین بازی PS4 در این بازه زمانی عنوان Ghost of Tsushima بود که در ماه ژوئیه به بازار آمد و در سه روز نخست عرضه ۲.۴ میلیون نسخه فروخت. سونی می‌گوید این بازی بهترین عنوان انحصاری آن‌ها از نظر سرعت فروش روی این پلتفرم بوده است.

این شرکت حالا پیش‌بینی درآمدهای آتی خود را بالا برده و انتظار دارد که تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ حدود ۲۴.۹ میلیارد دلار درآمد و ۲.۸ میلیارد دلار سود خالص کسب کند. این رقم نشان‌دهنده افزایش ۲۶ درصدی درآمد و سود خواهد بود و می‌تواند نویدبخش آغازی روشن برای کنسول نسل بعدی پلی استیشن باشد.

درآمد سونی احتمالا در یک دوره کوتاه محدود به توانایی این شرکت در تولید PS5 خواهد بود. جیم رایان، مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونی، در گفتگو با رویترز، گفته بود که این دستگاه با تقاضای بسیار زیادی روبرو شده و میزان سفارشات پیش‌خرید آن در ۱۲ ساعت نخست عرضه در آمریکا معادل ۱۲ هفته نخست عرضه PS4 بوده است. او می‌گوید این اتفاق می‌تواند باعث شود که همه طرفداران در روز نخست عرضه قادر به خرید PS5 نباشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)