خانهاخبار
Serenata؛ طرحی عجیب اما زیبا از سامسونگ

Serenata؛ طرحی عجیب اما زیبا از سامسونگ

گروه خبری GSM: نمایشگر این گوشی در قسمت پایین و کلیدهایش در بالا قرار دارند...
۱۶ دی ۱۳۸۸

تبلیغات

home_header

 گروه خبری GSM: Samsung Serenata یکی از عجیب‌ترین گوشی‌های تلفن همراهی است که تا به حال دیده‌ایم. البته این گوشی عجیب و شیک به دلایل ویژه‌ای تفاوت‌های بارزی با دیگر گوشی‌ها دارد. از جمه این تفاوت‌ها، طراحی ناملموس نمایشگر و کلیدهای آن است.

وقتی Serenata را در دست می‌گیرید ابتدا احساس می‌کنید آن را  برعکس گرفته‌اید زیرا نمایشگر آن در قسمت پایین و کلیدهایش در بالا قرار دارند!

                     

image

نمایشگر 3/2 اینچ آن مربع شکل با وضوح تصویر 240 × 240 پیکسل است. این نمایشگر قابلیت نمایش 256 هزار رنگ را دارد. کلیدهای این گوشی هم شامل یک کلید چرخشی بزرگ همچون آی‌پاد و دو کلید کوچک دیگر می‌شوند.

جذاب‌ترین بخش Serenata را می‌توان طراحی خاص و زیبایش دانست. این گوشی محصول همکاری دو کمپانی بزرگ و مشهور یعنی سامسونگ و  Bang & Olufsen است. B & O که در زمینه طراحی‌های خاص دستگاه‌های صوتی و تصویری شهرت دارد، این بار نیز از ایده مهندسان خود به بهترین نحو بهره برده است. پایین بودن جای نمایشگر این مزیت را دارد که هنگام صحبت با گوشی دیگر چرب نمی‌شود.

                              

image

Serenata لمسی نیست اما کلید هم ندارد. تنها روش کنترل و استفاده از اعداد و حروف آن همان کلید چرخشی‌اش است.

با بالاکشیدن کشوی پشت این گوشی چندرسانه‌ای یک بلندگوی بزرگ و قوی را خواهید دید. Serenata با این بلندگو و سیستم صوتی B & O در واقع یک سیستم پخش‌موزیک عالی است.

اتصال به اینترنت، فرستادن و دریافت ایمیل، گشت و گذار در وب‌سایت‌ها، حافظه درونی 4 گیگابایت (بدون قابلیت ارتقاء)، امکان پخش 13 ساعت موسیقی از طریق هدفون استریو یا 5 ساعت با بلندگو و HSDPA با سرعت دانلود 8/1 مگابایت بر ثانیه از جمله امکانات این گوشی نسل سوم (3G) به شمار می‌روند.

با آن که می‌دانیم کاربران  Serenata را بیشتر برای صدایش خریداری می‌کنند تا تصویرش، متاسفانه باید گفت دوربین ندارد. وزن 136 گرم و ابعاد110 × 63 × 20 میلی‌متر نیز  آن را در ردیف گوشی‌های بزرگ قرار داده‌اند.