خانهاخبار
بیش از 100 میلیون کاربر 3G در سال 2006

بیش از 100 میلیون کاربر 3G در سال 2006

به گزارش گروه خبری GSM، تعداد کاربران موبایل 3G در سال 2006 به100 میلیون نفر رسید. علاوه بر این در سال 2006 بطور کلی صنعت ارتباطات و تله کام رشد ........
۱۳۸۶/۲/۱۶
به گزارش گروه خبری GSM، تعداد کاربران موبایل 3G در سال 2006 به100 میلیون نفر رسید. علاوه بر این در سال 2006 بطور کلی صنعت ارتباطات و تله کام رشد خوبی داشته و درآمد بازار موبایل در این سال 4323/1 تریلیون دلار بوده است. البته صنعت اطلاعات و ارتباطات برای دومین سال متوالی پس از 2004 به رشد خود ادامه می دهد و هر روز نیز گام های جدیدی در جهت ارتقای این صنعت برداشته می شود. ارزش محصولات این صنعت نیز 79/1 تریلیون دلار در طول سال برآورد شده است.
بطور خلاصه می توان ویژگی های این صنعت را در سال 2006 به این صورت برآورد کرد:
- سرویس های صوتی بیشترین سهم را در سودآوری اپراتورهای تله کام داشته اند و با اینکه در حال حاضر این سرویس اشباع شده، اما همچنان نقش مهمی در این صنعت دارند.
- استفاده تجاری از 3G و موفقیت سرویس های 3G روز به روز بیشتر و مجتمع تر می شود. در سال 2006 تعداد کابران موبایل 3G از 100 میلیون نفر گذشت. همچنین در این سال شبکه GSM نیز پیشرفت خوبی داشته است.
- میزان محصولات ارتباطی بی سیم روز به روز در حال افزایش است. با پیشرفت های اخیر تکنولوژی نیاز به سرویس های ارتباطی بی سیم روز به روز بیشتر می شود.
- با پیشرفت سریع ارتباطات موبایل و نیاز مردم، ایجاد ارتباط در هر زمان و مکان و با کیفیت و سرعت مناسب، ایجاد ترمینال ها و دکل های مخابراتی موبایل گسترده تر شده است.
- ساخت و تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی به کشورهایی نظیر چین، هند و شرق اروپا انتقال پیدا کرده و در حال حاضر یکی از قطب های صنایع مخابراتی جهان، چین است.
امروزه صنعت ارتباطات را می توان به عنوان قطب اصلی تمام صنایع دیگر دانست. بیشتر کشورها نیز در این زمینه و نیز در زمینه IT فعالیت هایی انجام داده و زمینه رشد خود را در بسیاری از صنایع دیگر فراهم گرده اند. پیش بینی می شود تا 5 سال آینده میزان رشد، نفوذ و تاثیر موبایل بر جوامع 5/6 درصد افزایش یابد.
 
                     

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)