خانهاخبار
پتنت نمایشگر کمربندی توسط شیائومی به ثبت رسید

پتنت نمایشگر کمربندی توسط شیائومی به ثبت رسید

کمپانی شیائومی به تازگی، پتنتی برای نمایشگر کمربندی را در موسسه WIPO به ثبت رسانده است.
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

شیائومی که یک شرکت چینی شناخته شده در عرصه تولید محصولات مختلف هوشمند به حساب می‌آید، به تازگی پتنتی را در موسسه WIPO به ثبت رسانده که به یک گوشی هوشمند با نمایشگر کمربندی (Wraparound) اشاره دارد. مسئولان وب‌سایت LetsGoDigital از روی این پتنت‌ها، دست به ساخت مدل رندر شده آنها زده‌اند که تصویر دو مدل جدید را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

image

image

 

هر دو مدل به نمایشگر کمربندی مجهز هستند که از یک سمت شروع شده و تا انتهای سمت دیگر ادامه خواهد یافت. نمایشگر یکی از این مدل‌ها به صورت عمودی و مدل دیگر، به صورت افقی ادامه‌دار خواهد بود و در دو سمت بدنه گوشی دیده می‌شود. مدل اولیه در نگاه اول، گوشی هوآوی میت ایکس را در ذهن ما خاطر نشان می‌کند.

همان طور که در مدل دوم مشاهده می‌کنید، نمایشگر گوشی از سمت پایین نمای جلویی آغاز شده، به سمت بالا آمده و حد فاصل قسمت جلو و پشت بدنه را دور زده و تا انتهای قسمت پشتی بدنه ادامه‌دار خواهد بود. البته در قسمت پشت، حفره‌ای برای قرارگیری دوربین دوگانه در نظر گرفته شده است. بد نیست بدانید که هر دو محصول، از دوربین سلفی بی بهره خواهند بود. از آنجا که هر دو سمت این گوشی از نمایشگر ساخته شده، دوربین دوگانه هر دو دستگاه می‌تواند در قالب دوربین سلفی نیز ایفای نقش نماید.

همان طور که در تصویر هر دو مدل مشاهده می‌کنید، هیچ یک از آنها به دکمه سخت‌افزاری مجهز نشده اند. از آنجا که این اسکچ‌ها به عنوان پتنت به ثبت رسیده‌اند، لذا ممکن است که از آنها به عنوان طرح اولیه یاد شده باشد و به همین دلیل، اثری از دکمه‌های سخت‌افزاری و درگاه‌های ورودی در آنها دیده نمی‌شود.

از دیدگاه  برخی ها، این سبک از طراحی نسبت به زبان طراحی می میکس آلفا، از جذابیت بیشتری برخوردار است. با توجه به تولید نمایشگرهای منعطف و پیشرفت روز افزون دنیای تکنولوژی، مطمئنا به زودی شاهد تغییرات عمده‌ای در زبان طراحی گوشی‌های هوشمند خواهیم بود و امیدواریم که طراحی‌های امروزی این محصولات که تا حد زیادی به یکدیگر شباهت یافته، دچار تغییرات عمده و جذابی شود که مسلما مطابق با نظر خیلی از کاربران دنیای تکنولوژی است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)