خانهاخبار
Gnome هم روی گوشی های موبایل آمد

Gnome هم روی گوشی های موبایل آمد

به گزارش گروه خبری GSM، گروه نرم افزارهای متن باز GNOME که محیط نرم افزاری لینوکس را برای کاربران کامپیوتری طراحی کردند، حالا برای گسترش این پلات فرم، برای گوشی ........
۱۳۸۶/۲/۱۴
به گزارش گروه خبری GSM، گروه نرم افزارهای متن باز GNOME که محیط نرم افزاری لینوکس را برای کاربران کامپیوتری طراحی کردند، حالا برای گسترش این پلات فرم، برای گوشی های هوشمند و PDAها یک برنامه سیستمی ارائه می دهند. این سیستم عامل که GNOME Mobile نام دارد، از طرف تولید کنندگان مختلف موبایل و نیز تولید کنندگان این نوع نرم افزار، طراحی گوشی های خاص و کاملاً متفاوت می باشد. چون به راحتی و بدون نیاز به مجوزی می توان در اینگونه برنامه ها تغییر ایجاد کرده و نوع کاملاً جدیدی خلق کرد.
این سیستم عامل، نرم افزارهایی هم به صورت متن باز دارد که از جمله آنها GTK+ شامل برنامه ها و ابزارهای کاربردی، GStreamer برنامه مالتی مدیا، Telepathy برای ارسال پیام کوتاه یا MMS، BlueZ برنامه بلوتوث، E-D-S برای ذخیره تماس ها و تقویم و Avahi برای دریافت سرویس های شبکه می باشند. GNOME مجموعه نرم افزارهای باز و خلاقانه ای است که همه افراد اجازه تغییر و بهبود آن را دارند. در حال حاضر Nokia به گروه نرم افزاری GNOME پیوسته و به نظر می رسد به زودی بسیاری از تولید کنندگان موبایل به این گروه نرم افزاری روی بیاورند.
 
                               

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)