خانهاخبار
آیفون، تهدیدی برای موتورولا

آیفون، تهدیدی برای موتورولا

به گزارش گروه خبری GSM، یک شبکه Wi-Fi که از انرژی خورشیدی تغذیه می شود برای برقراری ارتباط و ارسال کمک برای کمپ های پناهندگان اوگاندا راه اندازی شد، برای ........
۱۳۸۶/۲/۱۴
به گزارش گروه خبری GSM، یک شبکه Wi-Fi که از انرژی خورشیدی تغذیه می شود برای برقراری ارتباط و ارسال کمک برای کمپ های پناهندگان اوگاندا راه اندازی شد، برای این کار یک موسسه خیریه اجتماعی با همکاری BOSCO (اپراتور سیستم های باتری دار ارتباطی) امکان دسترسی به کامپیوتر، اینترنت و VOIP را برای کمپ های پناهندگان شمال اوگاندا فراهم کردند.
این کمپ ها برای پناه دادن به افرادی است که از جنگل های خونین که از اواخر دهه 1980 شروع شده فرار کرده اند.
این پروژه در حال حاضر 100 هزار نفر را تحت پوشش شبکه کامپیوتری و تلفنی، از طریق تکنولوژی بی سیم را ه دور Wi-Fi، در 7 منطقه مختلف کمپ ها، قرار داده است. انرژی این شبکه از طریق پیل های خورشیدی تامین می شود. ارتباط اینترنتی نیز از شهر Gulu که در فاصله 70 کیلومتری کمپ ها قرار دارد، برقرار می شود.
این سیستم برای کار با ولتاژ 12 ولت و مقاوم در برابر گرما، رطوبت و گرد و غبار طراحی شده که مناسب برای مکان هایی است که هنوز تکنولوژی در آنجاها گسترش نیافته است و نیز کاربرد آسانی برای افرادی که آشنایی با تکنولوژی روز و کامپیوتر ندارد، دارد.
این شبکه برای شکل های مختلف ارتباطی از قبیل نظامی، اطلاع رسانی اورژانسی، آموزش، ارتباط با کلینیک ها و دکترها، ارتباط با موسسات خیریه و دریافت اطلاعاتی در زمینه حقوق بشر، کاربرد خواهد داشت.
 
                              

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)