خانهاخبار
چگونه از گوشی موبایل برای نجات دادن افرادی که در خطر قرار دارند، می توان کمک گرفت؟

چگونه از گوشی موبایل برای نجات دادن افرادی که در خطر قرار دارند، می توان کمک گرفت؟

به زودی تیم های عملیاتی اورژانسی و عملیات نجات خواهند توانست اتفاقات بحرانی نظیر طوفان کاترینا یا حتی ترافیک های خیلی بزرگ را از طریق یک سیستم که حرکت افراد ........
۱۳۸۶/۲/۱۲
به زودی تیم های عملیاتی اورژانسی و عملیات نجات خواهند توانست اتفاقات بحرانی نظیر طوفان کاترینا یا حتی ترافیک های خیلی بزرگ را از طریق یک سیستم که حرکت افراد را از طریق دریافت سیگنال های موبایل آنها دریافت کرده و روی مانیتور کامپیوتر نشان می دهد، کنترل کنند.
به گزارش گروه خبری GSM، WIPER سیستمی است که محققان دانشگاه نتردام روی آن بررسی می کنند و می تواند در مواقع بحرانی حرکت یا تجمع مردم را ارزیابی کرده و مثلاً برای تخلیه مکان بخصوصی آنها را هدایت کند. در حال حاضر دانشجویان و فارغ التحصیلان زیادی از این دانشگاه روی این پروژه مشغول به کار هستند.
علاوه بر این یگ گروه تحقیقاتی دیگر نیز روی رفتار مردم و شکل استفاده آنها از موبایل کار می کنند تا الگویی از روش های استفاده گروه های مختلف یا حتی الگویی برای استفاده مردان و زنان پیدا کنند. به عنوان یک آزمایش ابتدایی دستگاهی مشابه ساخته شده و روی عده ای از افراد داخل یک فروشگاه بررسی شد. با استفاده از این دستگاه می توان متوجه وجود خطر، تجمع مردم، حرکت مردم و اینکه آیا افراد در آنجا گیر افتاده اند یا نه، شد. در صورتیکه تماس های غیر عادی از طرف افرادی که در یک منطقه خاص قرار دارند با بیرون منطقه برقرار شود، بطوریکه این تماس ها از الگوهای رفتاری نرمال پیروی نکنند، بروز خطر مشخص خواهد شد.
تنها نکته جالب باقیمانده این است که چه کسی می تواند این حجم اطلاعات رسیده از تماس ها و پیام های موبایلی را کنترل کرده و خطر را تشخیص دهد؟!
 

                                     

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)