خانهاخبار
اپلیکیشن فیسبوک مخفیانه از دوربین شما استفاده می‌کند

اپلیکیشن فیسبوک مخفیانه از دوربین شما استفاده می‌کند

طبق اعلام توسعه‌دهنده‌ای به نام جاشوآ مدوکس و وبسایت TheNextWeb، اپلیکیشن موبایل فیسبوک در هنگام اجرا در پس‌زمینه برنامه دوربین دستگاه را فعال می‌کند.
۲۲ آبان ۱۳۹۸

توسعه‌دهنده‌ای به نام جاشوآ مدوکس به‌تازگی دریافته که نسخه iOS اپلیکیشن فیسبوک در هنگام اجرا در پس‌زمینه برنامه از دوربین آیفون استفاده می‌کند. او می‌گوید این مشکل را در پنج گوشی مختلف مشاهده کرده است. البته به نظر نمی‌رسد که چنین مشکلی در نسخه اندروید اپ فیسبوک وجود داشته باشد.

مدوکس این باگ را زمانی مشاهده کرده که در حال جستجو در فید اپلیکیشن فیسبوک بوده و دیده که دوربین سمت سمت چپ فید حساب کاربری‌اش باز شده است. وبسایت TheNextWeb نیز با بررسی این مشکل تایید کرده که این مسئله در اپلیکیشن فیسبوک وجود دارد. البته این وبسایت مدعی است که اپ فیسبوک در iOS 13.1.3 چنین مشکلی ندارد.

 با توجه به شواهد به نظر می‌رسد که ایراد یادشده نه بر اساس هدفی مشخص بلکه صرفا به خاطر باگی سهوی به وجود آمده است. با این حال، وجود چنین باگی در اپلیکیشن پرطرفدار فیسبوک مشکل امنیتی بزرگی به حساب می‌آید که بلافاصله باید برطرف شود.

البته TheNextWeb می‌گوید فقط در صورتی که مجوز استفاده از دوربین را به اپ فیسبوک داده باشید این برنامه می‌تواند دوربین شما را فعال کند، در غیر این صورت iOS جلوی آن را می‌گیرد. در نتیجه، در حال حاضر بهترین کار این است که به تنظیمات گوشی خود رفته و از مسیر Settings app > Privacy > Camera > Facebook و Settings > Privacy > Microphone > Facebook دسترسی‌های این اپلیکیشن را لغو کنید.

image


جدیدترین‌ اخبار

google-pixel-buds-pro-gsm-ir
پیکسل بادز پرو ۲ احتمالاً طراحی جدیدی خواهد داشت

تصاویر قاب محافظ پیکسل بادز پرو ۲ نشان می‌دهند که این هدفون با طراحی جدیدی همراه خواهد شد.

بیشتر بخوانید
google-pixel-fold-gsm-ir
مشخصات فنی نمایشگر پیکسل ۹ پرو فولد لو رفت؛ روشنایی بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر

نسل جدید گوشی تاشو گوگل به نمایشگر‌های بزرگی مجهز خواهد شد که روشنایی آن به طور چشمگیری افزایش داشته است.  

بیشتر بخوانید
نسخه وب نقشه‌های اپل عرضه شد: نقشه‌های گوگل حالا یک رقیب جدی دارد

از امروز می‌توانید نقشه‌های اپل را در وب تجربه کنید، بدون اینکه اپلیکیشن اپل مپز را باز کنید یا اینکه مک یا آیفون داشته باشید. نقشه‌های اپل حالا در رایانه‌های ویندوزی هم در وب کار می‌کنند؛ موضوعی که موجب فراگیرتر شدن نقشه‌های اپل می‌شود و حالا دیگر باید گوگل در این خصوص احساس خطر کند.

بیشتر بخوانید