راهاندازی آزمایشگاه تحقیقات تجارت الکترونیک ایران
گروه خبری GSM: آزمایشگاه تحقیقاتی تجارت الکترونیکی با تمرکز بر تعاملات B2B( تعاملات میان بنگاهی) با حمایت مرکز تحقیقات مخابرات ایران در دانشگاه تربیت مدرس در حال راه اندازی است.
به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، در جهت ایجاد زیرساختهای لازم جهت پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه، پژوهشکده فناوری اطلاعات این مرکز اقدام به راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی تجارت الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس نموده است.
بنا بر این گزارش، موضوعات کاری آزمایشگاه مذکور با توجه به نیاز کشور و نیز در تعامل با متخصصین امر در وزارت بازرگانی تعیین شده و حول سه محور سرویسها و تعاملات B2B (تعاملات بین بنگاهی)، خرید و فروش و ارائه خدمات بر خط و نیز مدیریت کسب و کار متمرکز میباشد. این گزارش میافزاید، این آزمایشگاه ضمن ارائه زیر ساختهای مناسب سختافزاری و نرمافزاری برای انجام پژوهشهای بنیادی و کاربردی در حوزه تجارت الکترونیکی، فضای مناسبی را جهت استقرار و ارزیابی فرایندهای تجارت الکترونیکی در حوزه تعاملات B2B ایجاد خواهد نمود.
همچنین با استقرار نرمافزارها و سختافزارهای مورد نیاز، زمینه لازم برای بررسی و بکارگیری شیوههای محکزنی(Benchmarking) نرمافزارها و فرایندهای تجارت الکترونیکی در حوزه B2B فراهم شده و بسترهای سختافزاری و نرمافزاری لازم جهت تست ویژگیهای نمایش، محتوا، پیمایش و تراکنش در حوزه تجارت الکترونیکی ایجاد خواهد شد. شایان ذکر است پس از راهاندازی آزمایشگاه مذکور، اساتید محترم دانشگاههای کشور میتوانند از قابلیتهای آن در هدایت و انجام پایاننامههای دورههای کارشناسی ارشد و دکترا در گرایشهای مرتبط با تجارت الکترونیکی به نحو موثری استفاده نموده و دانش حاصل از آن را در راستای رفع نیازهای کشور به کار گیرند.
خاطر نشان میشود مرکز تحقیقات مخابرات ایران با هدف ایجاد آزمایشگاههای تحقیقاتی و تایید نمونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور تجهیز و راه اندازی 29 آزمایشگاه تخصصی را در برنامه کاری خود دارد.