خانهاخبار
آزمایش فعال کردن شبکه موبایل درون هواپیما در استرالیا

آزمایش فعال کردن شبکه موبایل درون هواپیما در استرالیا

به گزارش گروه خبری GSM، شرکت ارتباطات و رسانه استرالیا بطور محدودی شبکه GSM و بخصوص وسایل مجهز به GPRS را در یک هواپیمای تجاری فعال کرده است. این کار ........
۱۳۸۶/۲/۹
به گزارش گروه خبری GSM، شرکت ارتباطات و رسانه استرالیا بطور محدودی شبکه GSM و بخصوص وسایل مجهز به GPRS را در یک هواپیمای تجاری فعال کرده است. این کار بصورت محدود و فقط تا 12 ماه روی این هواپیما آزمایش می شود.
در این آزمایش که جالب به نظر می رسد، تا زمانیکه هواپیما به ارتفاع 6000 پا نرسیده باشد، امکان برقراری تماس با موبایل امکان پذیر نیست، این کار از طریق ارسال سیگنال های قفل کننده، توسط سلول هایی که درون هواپیما تعبیه شده اند صورت می گیرد و پس از اینکه هواپیما به ارتفاع لازم رسید، این سیگنال ها قطع شده و پوشش شبکه ای GSM1800 فعال می شود.
با توجه به رشد روز به روز ارتباطات و اهمیت زیاد آن نیاز به حضور این تکنولوژی هواپیما دیده می شد، که پس از ماه ها تلاش و بررسی از لحاظ فنی و علمی این کار امکان پذیر شد.
این امکان در حال حاضر روی یکی از هواپیماهای استرالیایی و فقط در مسیرهای داخلی استرالیا به صورت ارسال پیام های متنی و ایمیل وجود دارد. در صورت مثبت بودن نتایج این آزمایشات اقدامات بعدی در جهت گسترش این سیستم صورت خواهد گرفت.
 
                           

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)