خانهاخبار
شارژ موبایل با شکر!

شارژ موبایل با شکر!

به گزارش گروه خبری GSM، محققان دانشگاه Saint Louis باتری موبایل جدیدی را طراحی کرده اند که در همه محیط های شکری یا قندی نوشابه، کار می کند و شارژ ........
۱۳۸۶/۲/۴
به گزارش گروه خبری GSM، محققان دانشگاه Saint Louis باتری موبایل جدیدی را طراحی کرده اند که در همه محیط های شکری یا قندی نوشابه، کار می کند و شارژ می شود. این باتری قابلیت نگهداری شارژ باتری را تا 4 برابر باتری های لیتیوم معمولی دارد و بنابراین مناسب افرادی است که مدت زمان طولانی با موبایل صحبت می کنند یا خیلی موسیقی گوش می دهند. این باتری جدید سازگار با محیط زیست بوده و هیچگونه آلودگی ای ایجاد نمی کند و به زودی جایگزین باتری های Lithium ion که در وسایل الکترونیکی نظیر موبایل، کامپیوتر، mp3 player و ... وجود دارند، خواهد شد.
تحقیقات نشان می دهد که روش های بسیار زیاد و متنوعی برای بهینه کردن باتری ها و مصرف انرژی وجود دارد. با تلفیق دو علم شیمی و بیولوژی می توان به نتایج جالب توجهی دست یافت. مثلاً باتری ای تولید کرد که باعث کاهش آلودگی محیط شود!
استفاده از شکر به عنوان سوخت یا انرژی روش جدیدی نیست چرا که شکر بخصوص ذخایر گلوکزی منبع انرژی سوخت همه جانداران است. نکته مهم مهار کردن این انرژی و استفاده بهینه از آن است و دانشمندان اخیراً روشی برای گرفتن انرژی از شکر و تولید الکتریسیته کشف کرده اند. طبق این تحقیقات وسایل الکترونیکی به سادگی توسط هر نوع محیط شکری قابل شارژ هستند. جالب اینجاست که پس از شارژ گوشی توسط شکر، آب به عنوان یک محصول پس مانده باقی می ماند.
از این شارژرهای شکری جدید می توان در هر حالتی حتی در هنگام راه رفتن برای شارژ دوباره گوشی استفاده کرد. این شارژرها دارای کارتریج هایی هستند که از شکر پر          می شوند و وقتی شکر موجود در آنها تمام شود، می توان کارتریج را عوض کرد.
تحقیقات در زمینه تغییر دمای محیط و افزایش عمر روی این باتری ها ادامه دارد.
 
                        

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)