اثر جدید اسپیلبرگ فقط پس از غروب آفتاب قابل تماشاست
استیون اسپیلبرگ نه تنها مشغول نوشتن داستانی ترسناک برای یک اپلیکیشن موبایلی است، بلکه سعی دارد با کمک یک ترفند جذاب کاری کند که نتوانید تا پیش از غروب خورشید به آن دسترسی پیدا کنید. نام اپلیکیشنی که او با آن همکاری میکند Quibi است. Quibi محصول همکاری مشترک هالیوود و دره سیلیکون است و سعی دارد محتواها را به راحتی در اختیار گوشی شما قرار دهد.
اما چطور میتوان مطمئن شد که کاربر تا پیش از غروب خورشید نمیتواند وارد برنامه شود؟ این کار با کمک تایمری انجام میشود که به منطقه زمانی دستگاه شما وصل شده و صرفا زمانی اجازه دسترسی کاربر به جدیدترین قسمت داستان را میدهد که خورشید در آن موقعیت جغرافیایی غروب کرده باشد. با طلوع مجدد آفتاب، تایمر دوباره ظاهر میشود و شمارش معکوس تا غروب آفتاب بر روی صفحه به نمایش در میآید.
خلاصه داستان اثر جدید اسپیلبرگ هنوز اعلام نشده اما چند وقت پیش گفته شده بود که عنوان آن «پس از تاریکی» خواهد بود. جفری کتزنبرگ، بنیانگذار Quibi – که با همکاری اسپیلبرگ و دیوید گفِن استودیوی DreamWorks را تاسیس کرده – در خلال ارائهای در فستیوال جهانی Banff گفته بود که این داستان فوق العاده ترسناک است و از ۱۰ تا ۱۲ قسمت تشکیل شده. اسپیلبرگ تاکنون ۴ تا ۶ قسمت از آن را نوشته و Quibi هر کدام از این قسمتها را یک فصل یا Chapter مینامد. انتظار میرود که هر قسمت از این داستان چیزی حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه باشد، در نتیجه کل این ۱۲ قسمت چیزی نزدیک به یک فیلم بلندمدت خواهد بود، اما با توجه به این که هر قسمت مدت زمان کوتاهی دارد، به راحتی میتوان آن را در موقعیتهای مختلف تماشا کرد.

اگرچه اسپیلبرگ در زمینه ژانر وحشت آثار زیادی ندارد، اما داستان برخی از فیلمهای او از جمله آروارهها، برخورد نزدیک از نوع سوم و جنگ دنیاها، پر از عناصر ترسناک هستند. علاوه بر این، او نویسنده فیلمنامه اثر ترسناک Poltergeist و تهیهکننده سریال Amazing Stories بوده است.
اگر تاکنون نام Quibi را نشنیدهاید، این سرویس پلتفرمی برای ویدیوهای کوتاه است که فقط برای تلفنهای هوشمند ساخته شده و قرار است در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ عرضه شود. هزینه حق اشتراک ماهانه این سرویس ۸ دلار است اما اگر تحمل تماشای تبلیغات را دارید میتوانید سه دلار تخفیف بگیرید و ماهانه ۵ دلار پرداخت کنید. این شرکت تحت رهبری کتزنبرگ و مک وایتمن قرار دارد و ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده تا تولید محتوا انجام دهد.