سه ماهه سوم جهان موبایل از منظر موسسات تحقیقاتی
سهام کمپانیهای موبایل در بازار جهانی طی سه ماهه سوم 2009( منبع: IDC)
IDC همچنین در جدول زیر ضمن ذکر ارقام سهام یاد شده، به مقایسه میزان فروش گوشیهای تلفن همراه هر یک از این کمپانیها طی سه ماهه سوم 2008 و 2009 پرداخته است:
کمپانی |
فروش3 ماهه سوم 2009 |
سهام بازار در 3 ماهه سوم 2009 |
فروش 3 ماهه سوم 2008 |
سهام بازار در 3 ماهه سوم 2008 |
میزان رشد سالانه |
نوکیا |
108.5 |
%37.8 |
117.9 |
%38.6 |
%8.0- |
سامسونگ |
60.2 |
%21.0 |
52.0 |
%17.0 |
%15.9 |
الجی |
31.6 |
%11.0 |
23.0 |
%7.5 |
%37.4 |
سونی اریکسون |
14.1 |
%4.9 |
25.7 |
%8.4 |
%45.2- |
موتورولا |
13.6 |
%4.7 |
25.4 |
%8.3 |
%46.4- |
سایر |
59.1 |
%20.6 |
61.5 |
%20.1 |
%3.9- |
مجموع |
287.1 |
%100.0 |
305.4 |
%100.0 |
%6.0- |
به گزارش IDC، سه ماهه سوم 2009 برای بازار موبایل منطقه آسیا و اقیانوسیه ، از آنچه انتظار میرفت سختتر سپری شد. بازارهای اصلی و مهم این مناطق مانند چین، هند، و اندونزی همگی ضمن گزارش کاهشی اندک، از این مسئله خبر دادند که بهبود وضعیت نابسامان در این مناطق ممکن است بیش از آنچه انتظار میرود، به طول بیانجامد. با این وجود طی سه ماهه گذشته هنوز هم تقاضا برای گوشیهای تلفن همراه سازگار با سرویسهای روز به قوت خود باقی است و سال به سال افزایشی دو رقمی در این زمینه گزارش میشود.
منحنی زیر توسط Strategy Analytics ارائه شده و بیانگر رشد سالانه فروش جهانی گوشیهای تلفن همراه از سه ماهه اول 2007 تا چهارمین سه ماهه 2009 میباشد:
این نمودار که باز هم از Strategy Analytics ارائه شده، رشد سالانه فروش جهانی گوشیهای تلفن همراه کمپانیهای مطرح این صنعت طی سه ماهه سوم 2009 را نشان میدهد: