خانهاخبار
پیوستن نوکیا به لینوکس گامی در جهت ارتقای لینوکس

پیوستن نوکیا به لینوکس گامی در جهت ارتقای لینوکس

به گزارش گروه خبری GSM، پیشرفت های اخیر در صنعت موبایل گواه بر پذیرش رو به رشد لینوکس در صنعت ارتباطات است. شایان ذکر است Nokia نیز بالاخره به مجموعه ........
۲۹ فروردین ۱۳۸۶
به گزارش گروه خبری GSM، پیشرفت های اخیر در صنعت موبایل گواه بر پذیرش رو به رشد لینوکس در صنعت ارتباطات است. شایان ذکر است Nokia نیز بالاخره به مجموعه گوشی های لینوکس دار می پیوندد و به زودی از تکنولوژی این سیستم عامل روی گوشی های جدید خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر این نوکیا یک SDK جدید را نیز برای ارتقای گوشی های سری 60 به سیستم عامل های باز و بخصوص لینوکس ارائه داده است.
علیرغم اینکه نوکیا به شدت از پشتیبانی سیمبین برای سیستم عامل های گوشی های هوشمند برخوردار است ولی به نظر می رسد نوکیا می خواهد کمی از این وابستگی به سیمبین کم کند و از سیستم لینوکس که بصورت باز و بدون سود ارائه می شود، بخصوص در زمینه استفاده های اینترنتی استفاده می کند. با رشد روز به روز لینوکس و همه گیر شدن آن چه در صنعت کامپیوتر و چه در موبایل، شرکت هایی که برای ارتقای خود و استفاده از لینوکس تلاش نمی کنند از بقیه عقب خواهند ماند. گفتنی است، در حال حاضر در بین موبایل های Motorola و NTTDocomo ی ژاپنی دارای لینوکس هستند و شرکت های بسیاری نیز وعده پیوستن به جمعیت لینوکس را داده اند.
 
                                        
 
 


جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید