خانهاخبار
استفاده از نانوتیوب ها برای خنک کردن موبایل

استفاده از نانوتیوب ها برای خنک کردن موبایل

به گزارش گروه خبری GSM، در حالیکه صنایع الکترونیکی همچنان در پی تولید گوشی های کوچک و لاغر هستند. برخی تولید کنندگان موبایل به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای مقابله ........
۱۳۸۶/۱/۱۹
به گزارش گروه خبری GSM، در حالیکه صنایع الکترونیکی همچنان در پی تولید گوشی های کوچک و لاغر هستند. برخی تولید کنندگان موبایل به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای مقابله با برخی مشکلات هستند. به نظر می رسد به زودی نانوتیوب های کربنی نیز در ساخت موبایل ها، پخش کننده های موسیقی و وسایل دیگر دیجیتالی، به منظور جلوگیری از داغ شدن تراشه ها به کار روند.
تراشه هایی که درون وسایل الکترونیکی وجود دارند، در هنگام روشن بودن وسیله یا کار کردن با آن گرمای زیادی را تولید می کنند. برای کاهش این گرمای فوق العاده پوشش فلزی آلومینیومی یا مسی در پشت این تراشه ها قرار می گیرد و این گرمای اضافی تولید شده را در هوا منتشر می کند. البته می توان از پنکه یا مایعات خنک کننده نیز استفاده کرد، ولی این وسایل باعث افزایش حجم و وزن و سایز گوشی می شوند.
با استفاده از نانوتیوب های کربنی که در پشت تراشه های سیلیکونی قرار می گیرند، به همان میزان که مس اثر خنک کنندگی دارد، می توان تراشه را خنک کرد با این تفاوت که استفاده از نانوتیوب بسیار ارزانتر از مس است و وزنی 10 برابر کمتر از مواد خنک کننده دیگر دارد.
نتیجه یک مقایسه نشان می دهد که تراشه هایی که هیچ روش خنک کردنی ندارند نسبت به تراشه های نانوتیوبی، 11 درصد بیشتر، انرژی شان را از دست می دهند. که البته اگر به همراه نانوتیوب ها از جریانات نیتروژنی هم استفاده شود کارایی نانوتیوب 19 درصد افزایش خواهد یافت.
 
                                  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)