خانهاخبار
تقویت باتری از طریق امواج رادیویی

تقویت باتری از طریق امواج رادیویی

به گزارش گروه خبری GSM، یک شرکت خصوصی سرمایه گذاری، متد جدیدی برای شارژ باتری موبایل، از طریق جذب امواج رادیویی کم قدرت که در فضا منتشر می شوند ارائه ........
۱۳۸۶/۱/۱۹
به گزارش گروه خبری GSM، یک شرکت خصوصی سرمایه گذاری، متد جدیدی برای شارژ باتری موبایل، از طریق جذب امواج رادیویی کم قدرت که در فضا منتشر می شوند ارائه داده است. همانطور که می دانیم استفاده از امواج رادیویی (RF) برای برقراری ارتباط، یک تکنولوژی نسبتاً قدیمی است، بطوریکه نقش مهمی در زندگی مدرن امروزی دارد. این امواج به طور کاملاً سالم و مطمئن از طریق هوا انتشار می یابند.
مثلاً امواج رادیویی AM/FM را در نظر بگیرید؛ از طریق یک دستگاه رادیویی این امواج منتشر می شوند و همه کسانی که در محدوده این دکل باشند این امواج را دریافت می کنند. این تکنولوژی جدید که PowerCast Wireless Power Platform نام دارد نیز به همین شکل عمل می کند و البته قدرت انتقال بیشتری دارد.
ماژول این تکنولوژی جدید از الگوریتم هایی استفاده می کند که محدوده تحت تاثیر این قدرت را دو برابر می کند. طراحی ماژول دارای یک سیستم بسته است که 70 درصد انرژی وسایلی که در محدوده آن قرار می گیرند را، حتی اگر این وسایل در حال حرکت باشند، دریافت می کند.
این سیستم فقط امواج رادیویی را دریافت می کند و نیز لازم نیست در مورد تداخل های شبکه ای نگران باشید.
 
                  
از این ماژول می توان در موبایل ها و در شبکه های GSM استفاده کرد. بیشترین میزان انرژی قابل شناسایی توسط منتقل کننده، کمتر از 2 وات است و با توجه به اینکه گوشی های GSM با 8/0 وات کار می کند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)