خانهاخبار
ارتباط شخصیت افراد با موبایل انتخابیشان

ارتباط شخصیت افراد با موبایل انتخابیشان

به گزارش گروه خبری GSM، انتخاب افراد در مورد گوشی موبایل گویای حرف های زیادی در مورد آنها بخصوص شخصیتشان است. بر اساس یک بررسی، نوکیا تسلط زیادی بر بازار ........
۱۳۸۶/۱/۱۹
به گزارش گروه خبری GSM، انتخاب افراد در مورد گوشی موبایل گویای حرف های زیادی در مورد آنها بخصوص شخصیتشان است. بر اساس یک بررسی، نوکیا تسلط زیادی بر بازار استرالیا دارد ولی این تسلط توسط رقبای دیگری از جمله موتورولا تهدید می شود، بطوریکه فروش موتورولا از 4/8 درصد دسامبر 2005 به 2/12 درصد در دسامبر 2006 ارتقا یافته است.
همچنین سونی اریکسون و سامسونگ به سرعت در حال رشد هستند. هر چند این رقابت ها از میزان تسلط نوکیا بر بازار موبایل نمی کاهد، ولی با این وجود نوکیا 7/7 درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته است.
برای گوشی های مختلف انواع مختلفی از کاربران وجود دارند، ولی به طور میانگین بعضی از مارک ها مورد توجه عده خاصی از افراد هستند. بر طبق آمار گرفته شده نتایج زیر در مورد 5 گوشی برتر و کاراکترهای شخصیتی مربوط به آنها بدست آمده است:
* نوکیا: انتخاب افراد خانواده دوست و یا مدیران میان سال.
* موتورولا: مورد توجه افرادی که به مد روز اهمیت می دهند و اغلب زیر 24 سال سن دارند.
* سونی اریسکون: برای جوانانی که آرزوهای زیادی در سر دارند و برای موفق شدن تلاش می کنند.
* ال جی: گزینه مورد علاقه مادران
* سامسونگ: برای خانم های جوانی که تمرکز زیادی روی کارشان دارند.
عوامل مهمی در انتخاب افراد وجود دارد. وجود برخی خصوصیات در گوشی ها است، مثلاً دارا بودن 3G یا تلویزیون موبایل، همچنین مواردی مثل پوشش شبکه و یا قیمت نیز در انتخاب افراد موثرند. البته به نظر می رسد ورود گوشی Apple یعنی آیفون، در آینده ای نه چندان دور، بازار موبایل را تحت تاثیر زیادی قرار دهد.
5 گوشی برتر سال 2006 به ترتیب، نوکیا ( 9/56 درصد فروش )، موتورولا ( 2/12 درصد فروش )، سونی اریکسون ( 4/8 فروش )، ال جی ( 1/7 فروش ) و سامسونگ ( 6 درصد فروش ) می باشند. بیشترین طرفداران سونی اریکسون آقایان 39-25 سال و بیشترین طرفداران ال جی و سامسونگ خانم های 55-25 سال بوده اند.
به گزارش گروه خبری GSM، انتخاب افراد در مورد گوشی موبایل گویای حرف های زیادی در مورد آنها بخصوص شخصیتشان است. بر اساس یک بررسی، نوکیا تسلط زیادی بر بازار استرالیا دارد ولی این تسلط توسط رقبای دیگری از جمله موتورولا تهدید می شود، بطوریکه فروش موتورولا از 4/8 درصد دسامبر 2005 به 2/12 درصد در دسامبر 2006 ارتقا یافته است.
همچنین سونی اریکسون و سامسونگ به سرعت در حال رشد هستند. هر چند این رقابت ها از میزان تسلط نوکیا بر بازار موبایل نمی کاهد، ولی با این وجود نوکیا 7/7 درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته است.
برای گوشی های مختلف انواع مختلفی از کاربران وجود دارند، ولی به طور میانگین بعضی از مارک ها مورد توجه عده خاصی از افراد هستند. بر طبق آمار گرفته شده نتایج زیر در مورد 5 گوشی برتر و کاراکترهای شخصیتی مربوط به آنها بدست آمده است:
* نوکیا: انتخاب افراد خانواده دوست و یا مدیران میان سال.
* موتورولا: مورد توجه افرادی که به مد روز اهمیت می دهند و اغلب زیر 24 سال سن دارند.
* سونی اریسکون: برای جوانانی که آرزوهای زیادی در سر دارند و برای موفق شدن تلاش می کنند.
* ال جی: گزینه مورد علاقه مادران
* سامسونگ: برای خانم های جوانی که تمرکز زیادی روی کارشان دارند.
عوامل مهمی در انتخاب افراد وجود دارد. وجود برخی خصوصیات در گوشی ها است، مثلاً دارا بودن 3G یا تلویزیون موبایل، همچنین مواردی مثل پوشش شبکه و یا قیمت نیز در انتخاب افراد موثرند. البته به نظر می رسد ورود گوشی Apple یعنی آیفون، در آینده ای نه چندان دور، بازار موبایل را تحت تاثیر زیادی قرار دهد.
5 گوشی برتر سال 2006 به ترتیب، نوکیا ( 9/56 درصد فروش )، موتورولا ( 2/12 درصد فروش )، سونی اریکسون ( 4/8 فروش )، ال جی ( 1/7 فروش ) و سامسونگ ( 6 درصد فروش ) می باشند. بیشترین طرفداران سونی اریکسون آقایان 39-25 سال و بیشترین طرفداران ال جی و سامسونگ خانم های 55-25 سال بوده اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)