شرکت فنلاندی اچامدی گلوبال پرچمداران برند نوکیا را با قیمت کمتری نسبت به پرچمداران سامسونگ، الجی، موتورولا، اچتیسی و بسیاری از شرکتهای دیگر از جمله برخی تولید کنندگان چینی راهی بازار کرده است. در حال حاضر گرانترین پرچمداران بازار متعلق به کمپانی اپل است، اما با این حال آیفون ارزش فروش مجدد بیشتری نسبت به پرچمداران اندرویدی دارد که برابر با ۸۵ درصد است.
اچامدی گلوبال پس از عرضهی پرچمداران نوکیا ۸ و نوکیا ۸ سیریکو، قصد دارد تا در ماههای آینده از یک پرچمدار گران قیمت رونمایی کند. این دستگاه که طبق شایعات با نام نوکیا ۹ از آن یاد میشود، حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت؛ این در حالی است که نوکیا ۸ در زمان عرضه ۷۰۰ دلار قیمت داشت و اختلاف ۳۰۰ دلاری بین دو پرچمدار یک جهش بزرگ محسوب میشود.
کمپانی فنلاندی برای معقول نشان دادن این قیمت تصمیم گرفته است تا در پرچمدار جدید خود بهبودها و امکانات جدیدی را نسبت به پرچمداران گذشته اعمال کند. البته نیاز به توضیح نیست که اگر نوکیای ۱۰۰۰ دلاری به امید موفیت راهی بازار میشود، نه تنها باید توان رقابت با مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری پرچمداران امروزی را داشته باشد؛ بلکه خودش هم باید نوآوریهایی را به کاربران ارائه کند.
شایعات پیشین از وجود بریدگی در بالای نمایشگر نوکیا ۹ و تجهیز آن به دوربین Light خبر میدادند که به چند لنز مجهز است. احتمالا این محصول نیز مانند سایر پرچمداران نوکیا از جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام بهره مند میشود که در حال حاضر این مقام در اختیار اسنپ دراگون ۸۴۵ است. میزان رم نیز باید ۶ گیگابایت یا بیشتر باشد تا نوکیا ۹ به حریف شایستهای برای پرچمداران دیگر تبدیل شود.
متاسفانه در حال حاضر جزئیاتی از زمان معرفی و زمان عرضهی این دستگاه مشخص نیست، همچنین نمیدانیم که نوکیا ۹ (یا هر نام احتمالی دیگری که دارد) مانند سایر گوشیهای این برند به عضویت پروژهی اندروید وان گوگل در میآید یا خیر.