خانهاخبار
پیش‌بینی‌Juniper Research در مورد بازار برنامه‌های کاربردی تا 2014

پیش‌بینی‌Juniper Research در مورد بازار برنامه‌های کاربردی تا 2014

گروه خبری GSM : سالانه میلیاردها برنامه کاربردی موبایل دانلود خواهد شد...
۵ مرداد ۱۳۸۸

گروه خبری GSM : این روزها برنامه‌های کاربردی گوشی‌های تلفن همراه نه تنها در دل کاربران، بلکه نزد کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه نیز جای خاصی برای خود باز کرده‌اند. بعلاوه به تازگی پرتال‌های نرم‌افزاری جدید و بسیار متعددی بوجودآمده‌اند که به نقل از موسسه تحقیقاتی– تحلیلی Juniper Research عاملی برای  پیدایش سطوح جدیدی از دانلود برنامه‌های کاربردی گوشی‌های موبایل به شمار می‌آیند. بنابر پیش بینی این موسسه تا سال 2014 هرساله شاهد دانلود 20 میلیارد برنامه کاربردی گوشی تلفن همراه خواهیم بود. به عقیده این کمپانی، دو عامل اساسی در افزایش میزان دانلود برنامه‌های کاربردی تا سال 2014 عبارتند از:

افزایش روز افزون شمار برنامه‌های کاربردی، وجود فروشگاه‌های متعددی که این برنامه‌ها را می‌توان از آنها تهیه کرد، پیدایش هر چه بیشتر پرتال‌های گوناگون برنامه‌های کاربردی و اینترفیس‌های بسیار جذاب.

image

یک سال پیش شاهد راه‌اندازی فروشگاه برنامه‌های کاربردی موبایل کمپانی اپل با نام‌Apple App Store  بودیم. این فروشگاه با موفقیت چشمگیری روبرو بود و تا آوریل 2009 تعداد 1 میلیارد برنامه کاربردی آن توسط کاربران دانلود شد. درست پس از این اقدام اپل، برخی فروشندگان، سازندگان سیستم عامل‌ها و کمپانی‌های اپراتور گوشی‌های تلفن همراه جهان نیز پرتال‌های برنامه‌های کاربردی خود را به بازار عرضه کردند. علاوه بر این، احتمال می‌رود کمپانی‌های دیگر نیز با اقدامی مشابه به این جنبش بپیوندد.‌Juniper Research برای اولین بار برنامه‌ای را برای اعطای جایزه ‌Future Mobile Awards ترتیب داد. این جایزه به کمپانی‌هایی تعلق می‌گرفت که در حیطه ارائه برنامه‌های کاربردی با موفقیت و پیشرفت چشمگیری روبرو بوده و درعین حال انتظار می‌رفت که در آینده نیز به خوبی در بازار حضور پیدا کنند. در نهایت، اولین جایزه Future Mobile Award به برنامه کاربردی بسیار مبتکرانه و جذاب Nearest Tube مخصوص گوشی iPhone 3G S تعلق گرفت.



جدیدترین‌ اخبار

نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید