از آنجا که بسیاری از اپهای اندرویدی، به دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران هستند، اخیرا گوگل محدودیتهایی را برای اپهای اندرویدی قائل شده است. از همین رو اپهایی که به دادههای غیرضروری دسترسی دارند باید در مورد شیوه استفاده از این دادهها، کاربران را آگاه نمایند. به علاوه توسعهدهندگان تنها پس از اجازه کاربران مجوز دسترسی به این اطلاعات را به دست خواهند آورد.
بنابراین برای جلوگیری از دسترسی اپها به دادههای غیر ضروری، طبق اظهارات گوگل، اپهای خارج از فروشگاه پلیاستور نیز باید از قوانین تازه این شرکت پیروی نمایند در غیر این صورت، شرکت گوگل اطلاعرسانی به کاربران را در دستور کار قرار میدهد. در این صورت توسعهدهندگان برای ایجاد تغییرات لازم در اپهای اندرویدی 60 روز فرصت دارند تا با هشدار گوگل روبرو نشوند.
پیش از این نیز گوگل از حذف تبلیغات از اپلیکیشنها خبر داده بود. به گفته سخنگوی این شرکت، تنها اپلیکیشنهای مربوط به قفل صفحه نمایش اجازه دارند از تبلیغات استفاده نمایند.
وی در ادامه افزود: اپهایی که اطلاعات شخصی کاربران (همچون شماره تماس و ایمیل) و یا دادههای مربوط به گوشی هوشمندشان را در اختیار دارند، باید به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارند و در صورت جمعآوری دادهها، پیش از هرچیز باید کاربران را از این رویداد باخبر کنند.
به علاوه گوگل در فروشگاه پلیاستور نیز کاربران را نسبت به حریم شخصیشان آگاه خواهد کرد تا در جلوگیری از سرقت هویت کاربران گامی برداشته باشد.