خانهاخبار
با سیستم هشدار حضور سرنشین عقب آشنا شوید

با سیستم هشدار حضور سرنشین عقب آشنا شوید

سیستم هوشمندی که به شما اجازه نمی‌دهد کودک یا حیوان خانگی خود را در خودرو تنها بگذارید.
۱۳ مهر ۱۳۹۶

ROA یا "هشدار حضور سرنشینان عقب" نام سیستم هوشمندی است که هیوندای آن را در خودروهای 2019 به بعد استفاده خواهد کرد.

image

در تابستان سال جاری ۳۸ کودک در آمریکا به دلیل گرمای زیاد در اتومبیل‌های پارک شده جان خود را از دست دادند. بیش از ۸۰۰ کودک از سال ۱۹۹۴ تاکنون به علت بیماری‌های مربوط با گرمازدگی در خودرو فوت شده‌اند که در ۵۵ درصد این موارد والدین آن‌ها حتی نمیدانستند که فرزندشان در خودرو است. وخامت اوضاع به جایی رسید که موسسات قانون‌گذاری بر آن شدند که قانونی برای ممنوعیت رها شدن کودکان در خودرو‌ها وضع کنند. متخصصین می‌گویند که تنها چند دقیقه کافیست تا کودک در گرمای زیاد توانایی حرکتی خود را از دست داده و دمای بدنش بالارفته و منجر به مرگ او گردد. دمای بدن کودکان ۳ تا ۵ برابر سریعتر از بزرگسالان افزایش می‌یابد. مرگ و میر کودکان در اتومبیل‌های داغ باعث شد تا هیوندایی به فکر فناوری‌ای بیفتد که از مرگ در برابر حرارت بالا پیشگیری کند.

image

این سیستم بعد از پارک خودرو با استفاده از سنسور اولتراسونیک حرکات سرنشینان عقب را تشخیص داده و در صورتی که کودک یا حیوان خانگی شما عقب خودرو باشد نمایشگر ODO‌ به شما اخطار می‌دهد و در صورتی که بدون توجه به این اخطار خودرو را ترک کنید چراغها و بوق خودرو خاموش و روشن شده و از طریق سیستم ارتباطی بلولینک به تلفن همراه شما پیامی فرستاده می‌شود.

image

این سامانه هشدار سرنشینان عقب، قدم بزرگی برای هیوندای برای پیشی‌گرفتن از رقباست. یک گذر کوتاه یا تصور نادرست در خصوص رها کردن کودکان در خودرو در سال‌های گذشته تراژدی‌های تلخ به جا گذاشته و این فناوری نهایت تلاش خود را برای حفظ جان کودکان یا افراد کم توان انجام خواهد داد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید