خانهاخبار
آیفون 8 پلاس سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین آیفون تاریخ!

آیفون 8 پلاس سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین آیفون تاریخ!

هرچند آیفون 10 صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر از آیفون 8 پلاس دارد و با وجودی که طرفداران انتظار داشتند آیفون 8 پلاس از نسخه پیشینش سبک‌تر باشد، واقعیت‌ها در مورد این گوشی چیز دیگری می‌گویند.
۹ مهر ۱۳۹۶

اپل 22 سپتامبر امسال (31 شهریور) همزمان با آیفون 8 با صفحه نمایش 4.7 اینچی‌اش، آیفون 8 پلاس را نیز روانه بازار کرد که پس از آیفون 6 پلاس (2014)، آیفون 6 اس پلاس (2015) و آیفون 7 پلاس (2016) چهارمین آیفون با صفحه نمایش 5.5 اینچی محسوب می‌شود و بر خلاف انتظار بسیاری از طرفداران که انتظار داشتند این گوشی از نسل قبلی خود باریک‌تر باشد، آیفون 8 ضخیم‌ترین آیفون پلاسی است که اپل تولید کرده است. در واقع آیفون 8 پلاس نه تنها ضخیم‌ترین، بلکه بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین آیفونی است که تا به حال اپل روانه بازار کرده است.

image

آیفون 8 پلاس با وزن 202 گرمی‌اش تبدیل به اولین آیفون اپل شده که بیش از 200 گرم وزن دارد. از آنجا که باتری این مدل نسبت به آیفون 7 پلاس کوچک‌تر است، احتمال می‌دهیم این افزایش وزن به خاطر بدنه شیشه‌ای آن باشد.

اگر بخواهیم یک مقایسه تاریخی داشته باشیم، آیفون 8 پلاس از نظر وزن به سنگینی گوشی عظیم‌الجثه نوکیا ای 90 است که 210 گرم وزن داشت و ده سال از معرفی‌اش می‌گذرد. در مقام مقایسه با آیفون‌های پیشین اپل، آیفون 8 پلاس از آیفون 7 پلاس (188 گرم)، آیفون 6 اس پلاس (192 گرم) و آیفون 6 پلاس – اولین آیفون 5.5 اینچی- (172 گرم) نیز سنگین‌تر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آیفون 10 با آن صفحه نمایش بزرگش نیز با 174 گرم وزن، از آیفون 8 پلاس به طرز قابل‌توجهی سبک‌تر است. نسخه‌های کوچک‌تر آیفون نیز از نظر وزن حتی نزدیک وزن آیفون 8 پلاس هم نمی‌شوند.

این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید آیفون 8 پلاس تقریبا از تمامی پرچم‌داران جدید، بدون توجه به اندازه صفحه نمایششان، سنگین‌تر است: گلکسی نوت 8 تنها 195 گرم، گوشی اسنشال با بدنه تیتانیومی 185 گرم و ال‌جی وی 30، که به طرز عجیبی سبک است، 158 گرم وزن دارد.

آیفون 8 پلاس ابعادی برابر با 158.4 در 78.1 در 7.5 میلی‌متر دارد که از تمامی‌ نسخه‌های پلاس پیشین بزرگ‌تر و ضخیم‌تر است. حتی آیفون 10 نیز که شاید در نگاه اول بزرگ‌تر به نظر برسد ابعادش 143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر است و تنها از نظر ضخامت بالاتر از آیفون 8 پلاس قرار می‌گیرد!

image
 
image
 
image
 
image

شاید اگر از آیفون 6 اس پلاس به آیفون 8 پلاس مهاجرت کنید، متوجه بیشتر بودن وزن آیفون جدیدتان نشوید، اما اگر پیش از این آیفون 6 پلاس داشته‌اید، احتمالا افزایش 30 گرمی وزن گوشی در بلندمدت برایتان محسوس خواهد بود.

با این حال ضخیم‌ و سنگین بودن این گوشی مانع از موفقیت تجاری آن نشده است. آیفون 8 پلاس طبق آمار فروش هفته اولش فروشی حتی بهتر از آیفون 8 را تجربه کرده و فعلا تبدیل به محبوب‌ترین نسخه پلاس آیفون شده است. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟

 

image

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

سعید

۱۳۹۶/۸/۳
سلام انگار مشکلی پیش اومده جون روی خبر حل مشکلات ios 11 میزنم این پیج میاد......لطفا پیگیری فرمایید.

raptor

۱۳۹۶/۷/۹
شما بگو یه کیلو...
من عاشق نسخه پلاس ایفونم
الانم 6s plus دارم
اگه 8plus هم به قیمت واقعیش برسه دوست دارم عوضش کنم.

پیشنهاد سردبیر