خانهاخبار
گوگل سیستم‌عامل اندروید P را توسعه می‌دهد

گوگل سیستم‌عامل اندروید P را توسعه می‌دهد

آن‌طور که پیداست، روند توسعه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با نام Android P آغاز شده و این نسخه از سیستم‌عامل اندروید، در حال‌حاضر روی گوشی‌های پیکسل در حال بررسی است.
۱۲ شهریور ۱۳۹۶

تنها چند روز پس از عرضه نسخه نهایی اندروید O که با نام Android Oreo شناخته می‌شود، گوگل کار روی نسخه جدید بعدی این سیستم‌عامل یعنی اندروید P را آغاز کرده است. برخی از اعضای انجمن XDA، تگ جدیدی با نام Master-P را در AOSP کشف کرده‌اند که گمان می‌رود مربوط به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی Android 9.0 باشد.

ظاهراً این نسخه روی گوشی‌های Pixel و Pixel XL گوگل تست شده؛ البته در کدهای فاش شده، به اسم رمز آن‌ها یعنی Sailfish و Marlin اشاره شده است. گوگل، همچنین نسخه پلت‎فرم را از اندروید 8.0.0 به P تغییر داده است.

image

شروع سریع توسعه نسخه جدید سیستم‌عامل، بدین معنی است که گوگل درنظر دارد تا قابلیت‌های متنوعی را برای اندروید P ارائه دهد؛ حتی ممکن است تغییراتی در رابط‎کاربری نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید صورت بگیرد. برای مثال، گوگل پس از انتشار اندروید کیت‌کت 4.4 کار روی نسخه جدید آن یعنی اندروید لالی‌پاپ را آغاز کرد و طراحی سیستم‌عامل موبایلی گوگل دستخوش تغییرات چشمگیری شد.

مدت زمان زیادی است که رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید تغییرات زیادی نداشته است و شاید، اندروید P برگ برنده گوگل برای رقابت با iOS اپل باشد. البته در حال‎حاضر، نمی‎توان در رابطه با با قابلیت‌ها یا امکانات این نسخه صحبت کرد و باید تا زمان انتشار منتظر بمانیم.

image

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۱۲
امیدوارم بدون تاثیر منفی روی سرعت و عملکرد تلفن همراه های آینده این سیستم عامل اندروید P در راه به شکل قابل حس و قدرتمند روی مصرف پایین باطری تاثیر داشته باشه و بسیار سبک و روان باشه با امکانات متنوع و در آخر زیبا
??
Amen

پیشنهاد سردبیر