خانهاخبار
مشخصات فنی و قیمت ردمی 5 لو رفت

مشخصات فنی و قیمت ردمی 5 لو رفت

بیست وسومین مرد ثروتمند چین و صاحب شرکت شیائومی، با تولید اولین گوشی‌های هوشمند در سال 2011 به شهرت رسید. با تلاش بی‎وقفه او مهندسان این شرکت، شیائومی اکنون از پیشروان صنعت تولید گوشی‎های هوشمند در جهان به شمار می‎رود. جی اس ام در ادامه به برخی ویژگی‎های احتمالی ردمی 5 می‎پردازد.
۲۲ تیر ۱۳۹۶

درچند روز گذشته، وب‌سایت‎های مختلف، خبرهای متفاوتی از ویژگی‎های شیائومی ردمی نوت 5 و 5A منتشر کرد‌ه‎اند، که به نظر می‎رسد به اندازه کافی از این دو محصول سخن به میان آمده است، حال زمان آن رسیده که کمی به ردمی 5 بپردازیم.

در آغاز باید به ترکیب ظاهری مناسب، مشخصات فنی قابل قبول و قیمت معقول ردمی 5 اشاره داشت که این گوشی را در دسته میان‎رده‌های پرطرفدار قرار می‌دهد.

 طبق داده‎ها، این مدل به تراشه 10 هسته‌ای 64 بیتی اسنپدراگون 630 و یا اسنپدراگون 625 مجهز خواهد شد که در مقایسه با نسل پیشین عملکرد بسیار سریع‌تری دارد.

بر همین اساس، باتری 3680 میلی‎آمپری این محصول در برابر ردمی 4 سر خم می‌کند اما پشتیبانی از نسل سوم شارژ سریع، تا حدی میزان حساسیت کاربران نسبت به توان باتری را کاهش می‎دهد. این مدل 5 اینچی با وضوح تصویر اچ‌دی، در نسخه‎هایی با حافظه رم 3 و 4 گیگابایتی (LPDDR3)، حافظه داخلی 16، 32 و 64 گیگابایتی (eMMC 5.1) و قیمت‎های متفاوت عرضه خواهد شد.

مدل

حافظه رم

حافظه داخلی

پردازنده

قیمت

شیائومی ردمی 5

3 گیگابایت

16 گیگابایت

اسنپدراگون 625

125 دلار

شیائومی ردمی 5

3 گیگابایت

32 گیگابایت

اسنپدراگون 625

152 دلار

شیائومی ردمی 5

3 گیگابایت

32 گیگابایت

اسنپدراگون 630

162 دلار

شیائومی ردمی 5

4 گیگابایت

64 گیگابایت

اسنپدراگون 630

191 دلار

در پایان باید گفت که عکس‌های منتشر شده از ظاهر این گوشی  لزوما بیانگرتصویر نهایی این مدل نیست و ممکن است شیائومی در زمان عرضه طراحی بهتری از آن را ارائه نماید. قاب پشتی ردمی 5، میزبان حسگر اثر انگشت و دوربین اصلی خواهد بود. در پایین صفحه نمایش، مجموعه کلیدهای لمسی خازنی، دسترسی به منوها را ساده‌تر می‎سازد. هرچند هنوز از جنس قاب پشتی صحبتی به میان نیامده، لبه‎های خمیده و قاب اصلی فلزی را باید از ویژگی‎های جالب توجه این محصول به شمار آوریم.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

پوریا

۱۳۹۶/۴/۲۲
قاعدتا باید قیمتش زیر 500 تومن باشه (نسخه 16 گیگ) ولی همونطوری که redmi 4x با قیمت 100 دلارو میفروشن 450-500 ردمی 5 رو زیر 600 نمیدن!

یاهلزار

۱۳۹۶/۴/۲۲
این ترکیب از سخت افزار و قیمت فوق العادس هیچ حرفی نمیمونه

پیشنهاد سردبیر