خانهاخبار
فراری 488 GTB زیر تیغ نوویتک

فراری 488 GTB زیر تیغ نوویتک

شاید قدرت 661 اسب بخاری و ظاهر فراری 488 برای برخی از مشتریان راضی کننده نباشد به همین دلیل کمپانی نوویتک کیت تقویت جدیدی را برای این خودرو در نظر گرفته است.
۱۱ خرداد ۱۳۹۶

تبلیغات

home_header

نوویتک، یکی از مشهورترین کمپانی‌های تیونینگ است که به شکل تخصصی به تقویت خودروهای فراری و لامبورگینی و البته برخی کمپانی‌های دیگر می‌‌پردازد و این بار به سراغ فراری 488 GTB و 488 اسپایدر رفته و نام محصول نهایی را N-Largo نهاده است.

image

هر دو این محصولات، پس از نصب قطعات افترمارکت، 14 سانتی‌متر نسبت به حالت استاندارد عریض‌تر شده‌اند. گلگیرها جای خود را به نمونه‌های بزرگ‌تر داده‌اند تا فضای کافی برای چرخ‌های 21 و 22 اینچی وجود داشته باشد. لاستیک‌های به کار رفته در این خودرو از نوع با عملکرد بالا و ابعاد 335/25 هستند.

image

این تغییرات فقط جنبه ظاهری ندارند بلکه حجم هوای ورودی به ترمزها و موتور را هم افزایش می‌دهند. به عنوان مثال بر روی گلگیر عقب دریچه‌ای سه خطه برای خروج هوای گرم تولید شده در ترمزها وجود دارد تا این هوا با سرعت خارج شود و ترمزها خنک بمانند.

image

بدون شک نوویتک از تقویت موتور صرف نظر نمی‌کند و برای موتور 8 سیلندر این فراری هم برنامه‌هایی دارد. از جمله تغییرات اعمال شده برنامه ریزی مجدد ECU، بازنگری سیستم تزریق سوخت و سیستم اگزوز پیشرفته است. نتیجه همه این بهبودها، افزایش 102 اسب بخاری قدرت موتور است که اکنون به مرز 772 اسب بخار رسیده است. گشتاور هم 132 نیوتن متر افزایش داشته و گشتاور نهایی N-Largo به 892 نیوتن متر رسیده است.

image

به لطف افزایش چشمگیر قدرت، این فراری اکنون تنها به 2.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت هم به 342 کیلومتر در ساعت رسیده است.

برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد، سیتسم تعلیق هم تغییراتی را تجربه نموده است. به گفته نوویتک این امکان وجود دارد که  داخل خودرو هم بنا بر دلخواه مشتری شخصی سازی شود.

 

image