احتمال وجود قابلیت boost mode در کنسول PS4 Pro
کنسول PS4 Pro سونی بهبودهای بصری قابلتوجهی برای بازیهایی که برای این کنسول عرضه شدهاند ارائه میکند. اما سایر بازیهایی که پیش از معرفی پلیاستیشن 4 پرو عرضه شدهاند و بهروز نشده بودند، نمیتوانستند از توان بیشتر این کنسول نسبت به نسخه قبلی بهره ببرند. اکنون طبق یکی از مطالب انجمن NeoGAF، به لطف قابلیت جدید Boost Mode این بازیها نیز بهتر اجرا خواهند شد.
اسکرینشاتی از PS4 Pro در مورد قابلیت Boost Mode چنین توضیح میدهد: «فریم ریت بازیهایی که پیش از PS4 Pro عرضه شدهاند حالا بهبود مییابد. اگر هرگونه تاثیر نامطلوب در بازی دیدید، لطفا این قابلیت را غیرفعال کنید.» احتمالا این قابلیت کمک میکند در بازیهای سنگین که دچار افت فریم میشوند، کاربر فریم ریت بالاتری داشته باشد. البته این قابلیت نمیتواند فریم ریت بازیهایی را که روی 30 فریم بر ثانیه قفل شدهاند، به بیش از این مقدار افزایش دهد. این ویژگی مقدار فریم ریت را دائما در یک سطح حفظ میکند. قابلیت Boost Mode همچنین به بازیهای دارای رزولوشن متغیر امکان میدهد بهطور پایدار در رزولوشن 1080p اجرا شوند.

سونی نسخه بتا از آپدیت 4.5 بزرگی را که برای PS4 آماده میکند برای آزمایشکنندهها منتشر کرده و احتمالا منبع اسکرینشات دربردارنده این اطلاعات، نسخه بتای آپدیت بوده است. هنوز سوالات زیادی در مورد این قابلیت وجود دارد، اما حالا ما از وجود آن و چگونگی کارکردش مطلعیم. البته ازآنجاکه آپدیت نسخه 4.5 تنها یک بهروزرسانی بتاست، ممکن است این قابلیت کلا حذف شود. نکته حائز اهمیت این است که سونی به دنبال راهی است تا بازیهای بیشتری از برتریهای سختافزاری PS4 Pro استفاده کنند.
یک منبع از سونی تایید کرده که Boost Mode بخشی از فرمور بتاست و گفت: «قابلیت Boost Mode به پردازنده و پردازنده گرافیکی PS4 Pro امکان میدهد سریعتر کار کنند تا برخی از بازیهای PS4 که پیش از نسخه پرو عرضه شدهاند، روانتر اجرا شوند. بازیهایی که فریم ریت متغیر دارند احتمالا با فریم ریت بالاتری اجرا میشوند و ممکن است زمان لود شدن برخی بازیها کوتاهتر شود.»
برچسبها: