به گزارش گروه خبری GSM، شبکه های پرسرعت مخابراتی، تلفن همراه با قابلیت های بالا، مشارکت سازمان های بزرگ و بازار مناسب، عواملی هستند که باعث رشد چشمگیر شرکت های تولید برنامه های محتوایی موبایل هستند. رقابت اصلی این شرکت ها بر سر گردآوری و مجتمع کردن برنامه های مختلف و ارائه آنها به صورت واحد برای کاربران نهایی می باشد. برای رسیدن به این هدف، جستجوی هوشمند و تحلیل و بررسی نتایج نقش مهمی دارند. در یک بررسی مشخص شد که سود این شرکت ها از 2/1 میلیارد دلار در سال 2005 به 1/5 میلیارد دلار در سال 2010 خواهد رسید.
در حال حاضر بیشتر شرکت های تولید کننده تلفن همراه، سرویس های خاص خود را به مشتریان ارائه می دهند و همچنین تعداد شرکت هایی که سرویس های خصوصی ارائه می دهند مثل اپراتورهای شبکه مجازی، افزایش یافته است و همانطور که گفته شد برای ارتقای کیفیت محصولات محتوایی و مالتی مدیا این شرکت ها در نظر دارند با هم مجتمع شوند و برنامه هایی یکپارچه شامل زنگ موبایل، بازی، گرافیک و عکس، سرویس هاس ویدئویی و اطلاعات موبایل ارائه دهند.