داج چلنجر GT: تنها ماسلکار دو دیفرانسیل جهان
داج چلنجر، که این سالها با عدم بهروزرسانی ظاهرش و همچنین نداشتن پیشرانههای کمحجم 4 سیلندر و اقتصادی، میدان را کاملا به فورد ماستنگ و شورولت کامارو واگذار کرده بود، حالا با ایدهای جدید دنیای عضلانیهای آمریکایی را یکقدم جلوتر برده است. بعد از نسخه چهارچرخ محرک چارجر حالا نوبت چلنجر است تا دومین ماسلکار AWD داج و البته تنها ماسلکار AWD کوپه جهان باشد.

چلنجر GT همان پیشرانه چلنجرهای استاندارد (Challenger SXT) را دارد؛ یعنی از پیشرانه 3.6 لیتری Pentastar بهره میبرد که 305 اسببخار قدرت و 363 نیوتنمتر گشتاور دارد. سیستم محرکه آن هم دقیقا با سیستم AWD چارجر یکسان است. این سیستم در شرایط معمولی 100درصد گشتاور را به چرخهای عقب منتقل میکند، ولی به محض تشخیص هرزگردی، چرخهای جلویی خودرو هم درگیر میشوند.
گیربکس 8 سرعته اتومات TorqueFlite، که آن هم با چلنجرهای استاندارد یکسان است، مصرف سوخت خودرو را در شهر به 13 لیتر و در جاده به حدود 8.7 لیتر رسانده است. برخی از امکاناتی که برای چلنجر GT در نظرگرفتهاند عبارتاند از:
- کنترل توزیع گشتاور (VDC) / کنترل پایداری (ESC) با قابلیت غیرفعال کردن
- مانیتور 7.0 اینچی / 8.4 اینچی لمسی سفارشی با چندرسانهای Apple CarPlay و Android Auto
- سیستم صوتی 276 واتی آلپاین با 6 اسپیکر / 506 واتی با 9 اسپیکر سفارشی
- سنسور پارک عقب (ParkSense) / دوربین عقب (ParkView)
- چرم ناپا / گرمکن و تهویه صندلیها / گرمکن فرمان
- تایرهای چهارفصل با رینگهای 19 اینچ BSW
تولید چلنجر GT از ژانویه 2017 آغاز میشود و قبل از پایان بهار 2017 نیز با قیمتی حدود 34 هزار دلار به مشتریان تحویل داده میشود.
در کانالهای اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بیخبرید!