GSM-logo
خانهاخبار
​5 کاری که سونی باید در سال 2016 انجام بدهد

​5 کاری که سونی باید در سال 2016 انجام بدهد

سونی پرونده سال 2015 خود را با سه پرچمدار بست. هرچند سری Z5 بسیار مورد توجه قرار گرفت، این غول ژاپنی همچنان باید در محصولات خود تغییراتی اعمال کند؛ البته اگر می‌خواهد فروش بیشتر و بهتری داشته باشد!
۱۲ دی ۱۳۹۴

تبلیغات

home_header

سالیان درازی است که خانواده اکسپریا Z را اندروید‌ی‌های گران‌قیمت و پرقدرت می‌شناسیم. دوربین خوب، ضدآب بودن و جدیدا صفحه نمایش 4K از ویژگی‌های بارز این خانواده است. کاربران بسیاری هنگام خرید گوشی قدرتمند، اکسپریاها را نیز در لیست خود قرار می‌دهند. اما این کمپانی ژاپنی برای بیشتر درخشیدن در بازار باید 5 فاکتور بزرگ را در سال 2016 مدنظر قرار دهد. در این مطلب با این عوامل آشنا می‌شویم؛ عواملی که سونی با رعایت آنها می‌تواند بازار خود را تا حد زیادی گسترش دهد.

 

بهترین دوربین جهان

 

image

 

قسمت عمده و بزرگی از تبلیغات و بازاریابی در بخش موبایل سونی بر دوربین گوشی‌های اکسپریا متمرکز شده است. شاید از نظر مگاپیکسل، دوربین‌های سونی واقعا از رقبای خود برتر باشند، اما وقتی پای کیفیت به میان می‌آید، می‌توانیم ال‌جی و سامسونگ را بالاتر از سونی قرار دهیم. اگر واقع‌بین باشیم، دوربین آیفون 6اس نیز همپای سونی حرکت می‌کند. 
آخرین پرچم‌دار سونی، اکسپریا زد5، به دوربین بسیار خوبی مجهز است. این دوربین 23 مگاپیکسلی با سنسور EXMOR RS عکس‌های بسیار باکیفیتی ثبت می‌کند (حتی وقتی در حالت 8 مگاپیکسلی باشد)، ولی نه بهترین عکس‌ها را.
بخش دوربین سونی یکی از بهترین‌های دنیاست و هرساله دوربین‌های بسیار باکیفیتی روانه بازار می‌کند، همچنین آنها قطعات دوربین زیادی به رقبای سونی می‌فروشند، اما چرا از بهترین چیزی که در چنته دارند استفاده نمی‌کنند؟ با این تفاسیر انتظار داریم اکسپریا زد سال 2016 را با بهترین دوربین ممکن در جهان ببینیم.

 

کاهش قیمت

 

image

 

سونی گوشی‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌کند و تقریبا برای هر قدرت خریدی یک گوشی پیشنهاد می‌کند، اما باید گفت قیمت گوشی‌های پرچم‌دار این کمپانی کمی زیاد است. اگر سامسونگ یا اپل برای گوشی‌های پرچم‌دار خود برچسب قیمتی بالایی در نظر می‌گیرند، به این دلیل است که مشتریان فراوان دارند و این کار در شرایط آنها منطقی است، اما این روش برای سونی کارساز نیست.
اکسپریا زد5 کامپکت یکی از بهترین‌های سونی در چند سال اخیر است که به‌نسبت سایر پرچم‌داران سونی قیمت تقریبا پایینی دارد، ولی باز هم ارزان‌قیمت نیست. با آمدن مدل‌های جدید قیمت این محصول نیز افت می‌کند، اما در حال حاضر وقتی کاربری قصد خرید گوشی داشته باشد، می‌تواند به‌جای خرید اکسپریا زد5 کامپکت گوشی پرچم‌داری مانند جی4 با قیمت خیلی پایین‌تر خریداری کند. به نظر شما منطقی است که کاربر از خرید جی4 صرف‌نظر کند و به‌جای آن زد5 کامپکت را با قیمت بیشتر خریداری کند؟
مشخص است که سونی، مانند سایر کمپانی‌ها، قصد دارد درآمد بیشتری کسب کند، اما برچسب قیمتی محصولاتش بسیار بالاست و به‌جز زد5 پرمیوم سایر گوشی‌هایش امکانات بیشتری نسبت به رقبا ارائه نمی‌دهند که کاربر را راضی کند حتی در صورت گران‌تر بودن، سونی اکسپریا خریداری کند.
در سال 2016 توقع داریم پرچم‌داران سونی را با برچسب قیمتی پایین‌تری ببینیم.

 

به بازی ساعت‌ها برگرد

 

image

 

سونی خیلی پیش از ظهور گجت‌های پوشیدنی اندروید فعالیت خود را در حوزه ساعت‌های هوشمند شروع کرده بود. آخرین ساعت سونی، که Smartwatch 3 نام دارد، یکی از بهترین‌ گجت‌های پوشیدنی است که تاکنون دیده شده. در آن زمان هرچند ساعت سونی یک گجت پوشیدنی اندرویدی بود، قابلیت‌هایی به کاربران ارائه می‌داد که رقبایش با کمک پلتفرم گوگل نیز نمی‌توانستند این قابلیت‌ها را به کاربران ارائه دهند.
اسمارت‌واچ3 در ایفای 2014 رونمایی شد و چند وقتی می‌شود که در این بازار دیگر از سونی خبری نیست. این کم‌کاری زمانی اتفاق افتاده است که رقبای سونی به‌تازگی به فکر تولید ساعت‌های هوشمند افتاده‌اند و این موضوع باعث می‌شود سونی از قافله‌ای عقب بماند که خودش به راه انداخته.
سونی اثبات کرده در حوزه تکنولوژی‌های پوشیدنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، پس بهتر است تا دیر نشده بجنبد و دوباره کاربران را با ساعت‌های دوست‌داشتنی خود شگفت‌زده کند.

 

بازارهای خوب را از دست نده!

 

image

 

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سونی عدم ارائه صحیح محصولاتش است. محصولات ژاپنی، و در صدر آنها سونی، از جمله پرطرفدارترین محصولات الکترونیکی در سراسر دنیا هستند، اما سونی موبایل هیچ‌گاه به‌درستی از این محبوبیت بهره نبرده است. آنها باید محصولات خود را در بازارهای بیشتری ارائه کنند، به‌عنوان مثال در امریکا.
اکسپریا شاید فروش فوق‌العاده‌ای در بازار امریکا نداشته باشد، اما کاربران امریکایی بسیاری هستند که به محصولات ژاپنی و به‌خصوص سونی علاقه دارند و حاضرند برای خرید گوشی اکسپریا هزینه کنند.
شاید بهتر باشد سونی در سال 2016 در نحوه عرضه محصولاتش تجدید نظر کند. آنها باید علاوه بر وارد شدن به سایر بازارهای خوب دنیا، فروش آنلاین در فروشگاه‌هایی مانند آمازون را جدی‌تر بگیرند.
انتظار داریم در سال 2016 محصولات سونی را در بازارهای بیشتری ببینیم و در بخش فروش آنلاین نیز تغییراتی در رویه این کمپانی شاهد باشیم.

 

به‌روز‌رسانی‌های سریع‌تر

 

image

 

از لحاظ به‌روزرسانی سیستم‌عامل، سونی بدترین تولیدکننده اندرویدی نیست، اما بهترین هم نیست! در حال حاضر اندروید 6.0 در فاز آزمایشی قرار دارد، اما هنوز زمان مشخصی برای عرضه رسمی به‌روزرسانی مارشمالو تعیین نشده است. متاسفانه تنها به‌روزرسانی اندروید 6.0 نیست که زمان مشخصی ندارد و به‌روزرسانی و پچ‌های امنیتی ماهانه سونی نیز وضعیت نامشخصی دارند.
سونی در مدتی کوتاه دستگاه‌هایی را که برای به‌روزرسانی آماده‌اند مشخص می‌کند، اما وقتی پای عرضه به‌روزرسانی وسط می‌آید، از سرعت این کمپانی به‌شدت کاسته می‌شود و گاه در پاره‌ای اوقات حتی عرضه به‌روزرسانی‌ها اتفاق نمی‌افتد.
مدیران بخش نرم‌افزار سونی موبایل، تا آنجا که ‌می‌توانند، اندروید اکسپریا را به اندروید خام گوگل نزدیک نگه می‌دارند تا زمان کمی صرف به‌‌روزرسانی‌اش کنند، اما وقتی زمان عرضه به‌روزرسانی می‌رسد، مدیران سونی زیاد تعلل می‌کنند و این موضوع نارضایتی کاربران را به‌همراه دارد.
انتظار داریم در سال 2016 سونی نیز مانند اچ‌تی‌سی در سریع‌ترین زمان ممکن به‌روزرسانی‌های خود را عرضه کند و هرماه شاهد پچ‌های امنیتی اندروید نیز باشیم.

به‌نظر شما سونی برای سال 2016 چه نکات دیگری باید در نظر بگیرد؟
آیا با رعایت این نکات، سونی می‌تواند به روزهای خوب خود بازگردد؟
نظر شما در مورد بازگشت سونی به حوزه ساعت‌های هوشمند چیست؟

 

منبع: Android Central

برچسب‌ها:


نظرات (22 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

Mahan

۱۳۹۵/۲/۳۱
تمام مطالب رو ک ادمین محترم بیان کردن، اما چند نکته ریز هست ک شرکت سونی توجه چندانی به اون نداره البته از نظر من، اولیش ومهم ترینش سبک تبلیغ این شرکت هستش ک بدون هیچگونه جذابیت خاصی درست و تریت میشه و پخش بین المللی نداره مث سامسونگ، دومییش این هست ک سونی اصلا روی نقاط قوتش متمرکز نیس مث پلی استیشن و واکمن و سایر قابلیت های منحصر سونی که تو اون ضمینه باید از رقباش همیشه بالا باشه، و موافقم سونی باید غول گجت های پوشیدنی بشه با ی ضرر کوچیک نباید همه چیو فراموش کنه چون برای اینکه اول باشی باید باید و باید خاک بخوری و ضرر کنی همه یز زحمت خاص خودشو داره، و در آخر آرزوی موفقیت برای این کمپانی دوس داشتنی دارم

sadegh

۱۳۹۴/۱۱/۲۵
مهمترین عامل، تبلیغات خیلی ضعیف سونیه نسبت به بقیه برندا به خصوص سامسونگ که تبلیغاتش خیلی خوبه .
عامل بعدی اینه که هر شش ماه یک بار پرچمدار میداد که باعث میشه تغییرات کمی بین دوپرچمدار متوالی بتونه ایجاد کنه که باعث از بین رفتن انگیزه ی مشتری برای خرید میشه.
و سومین عامل قیمتشه که یک مقدار بالاتره نسبت به گوشی های هم رده .
البته مثالی که جی اس ام زد اصلا درست نبود چون g4 خیلی وقته اومده و افت قیمت پیدا کرده ولی Z5compact نسبتا جدیده

مهران

۱۳۹۴/۱۱/۸
داداش گِل بگیر این حرفاتو.اولا سونی دوربین بوده،اومده گوشی تولید میکنه،دوربیناش با هیچ گوشی ای قابل مقایسه نیست،شما برو عکساشو چاپ کن ببین چیه.دوما دوربینای سامسونگ و آیفون رو سونی میزنه،پس همیشه آخرین تکنولوژی واسه خودشه.
درضمن به موقع آپدیت میده،
فقط سونی تبلیغاتش ضعیفه.باید اونو درست کنه.

mvf

۱۳۹۴/۱۰/۱۴
پس معلومه شما (j.e.a.n.c.l.u.d.e.) لومیا ندیدین که اینجوری میگین، بخوام رک بگم ، تفاوت دوربین لومیا با بقیه مثل تفاوت گربه با ببره!!! لطفا اول مقایسه کنید، بعد نظر بدین.

Pouya

۱۳۹۴/۱۰/۱۳
به نظر من که سونی باید حتی برای محصولات قدیمی از دو یا سه سال قبل هم بروزرسانی قراردهد. دوم این که دوربین هاشو با کیفیت بهتر بسازد تا در مقابل سامسونگ و ال جی کم نیاورد سوم این که باید قیمت محصولاتشو پایین بیاورد تا کاربران بیشتری جذب شوند.من خودم ایکسپریا زد 2, دارم ودوست دارم که هر چه زودتر بروز رسانیش کنم. ممنون از جی اس ام

پیشنهاد سردبیر