خانهاخبار
بتای پنجم آی او اس 9.1 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت

بتای پنجم آی او اس 9.1 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت

مطابق روال همیشه، اپل پیش از عرضه عمومی هر نسخه از آی‌اواس چندین ویرایش آزمایشی برای تست و عیب‌یابی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. در همین راستا اخیرا آپدیت پنجم آی او اس 9.1 منتشر شده است.
۲۱ مهر ۱۳۹۴

کمتر از یک هفته پس از عرضه بتای چهارم آی‌اواس ۹.۱، اپل شب گذشته بتای پنجم این نسل آی‌اواس را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. همانند بتاهای پیشین، در این آپدیت نیز شاهد بهبودهایی در عملکرد و رفع باگ‌های ریز و درشتی هستیم که این روزها کاربران را حسابی کلافه کرده‌اند.

در شرح تغییرات آپدیت بتای ۵ آی‌اواس ۹.۱ اپل به قابلیت جدید چندان برجسته‌ای اشاره نکرده است. در جریان عرضه بتاهای پیشین شاهد افزوده شدن پس‌زمینه‌های جدید از سیاره مشتری، مریخ، نپتون و منظره‌ای از یک بیابان بودیم. تغییرات ریز دیگر را نیز نباید فراموش کنیم که در دکمه‌های شیفت و دیلیت رخ داده‌اند.

شاخص‌ترین تغییر در آی‌اواس ۹.۱ پیوستن موج جدیدی از اموجی‌ها به جمع اموجی‌های پیشین است. در کیبورد اموجی این سیستم عامل کاراکترهای جدیدی نظیر آوکادو، اسب تک‌شاخ و ساندویچ تاکو را خواهید دید! جالب اینجاست که پیش از آنکه دستگاه‌های آیپد پرو و اپل تی‌وی جدید در ادامه سال جاری عرضه شوند، اپل اموجی آنها را به کیبورد آی‌اواس ۹.۱ افزوده است.

 

image

 

اگر اکانت توسعه‌دهنده دارید، می‌توانید به پنل توسعه‌دهندگان اپل مراجعه کنید و آپدیت جدید را دریافت نمایید. البته اگر بتای قبلی را روی آی‌دیوایستان نصب کرده باشید، آپدیت جدید به‌شکل OTA نیز قابل دریافت است. اگر در این آپدیت قابلیت‌های جدید یا تغییرات قابل توجهی شناسایی شود، شما را هم در جریان قرار خواهیم داد.

منبع: Cult of Mac

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید