خانهاخبار
آیا آیفون 7 پردازنده شش‌هسته‌ای دارد؟

آیا آیفون 7 پردازنده شش‌هسته‌ای دارد؟

در حالی که چند روز بیشتر از معرفی آیفون ۶اس نمی‌گذرد و هنوز این آیفون جدید به بازار عرضه نشده است، ما هیچ‌گاه از پیگیری اخبار مربوط به نسل بعدی آیفون دست نمی‌کشیم! در ادامه مطلب با اخبار پیرامون آیفون ۷ با ما همراه باشید.
۳ مهر ۱۳۹۴

هم‌اکنون اپل آخرین نسل دستگاه‌های خود را به پردازنده قدرتمند A9 و A9X مجهز کرده است که توان و کارایی بسیار بالایی در اجرای آخرین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها در کنار آی‌او‌اس ۹ دارد.

این متن را منبعی نزدیک به صنعت ساخت Semiconductor به زبان چینی نوشته که ما آن را برایتان ترجمه کرده‌ایم:

«اپل هم‌اکنون در حال توسعه ساخت نسل بعدی پردازنده خود موسوم به A10 است که تمرکز اصلی‌اش بر چند نخی بودن آن حداکثر تا ۶ هسته و با معماری ساخت ۱۰ یا ۱۴ نانومتر با همکاری شرکت سامسونگ، TSMC یا اینتل است.»

شایان ذکر است، با توجه به همکاری بسیار قوی تیم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل با یکدیگر، بعید به نظر می‌رسد که پردازنده A10 شش هسته داشته باشد، چراکه همگام‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار در روح یک دستگاه اپل از خصوصیات پایه و اصیل این شرکت است و اپل بارها ثابت کرده فقط قدرت سخت‌افزاری بالاتر روی کاغذ هیچ‌گاه دلیل عملکرد بهتر دستگاه نیست.

 

image

 

منبع: Pocketnow

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (3 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

ژانکلود جمالی نژاد

۱۳۹۴/۷/۳
نتایج جدول رسمی و قابل اتکای تست بنچمارک تک و چند هسته ای که رو که حتمی ملاحضه کردید , در این جدول چیپست پردازنده محشر و قدرتمند اپل A9 و A9X در هر دو تست چند و تک هسته ای از رقیب خودشون چیپست جدید و فوق قدرتمند اکسینوسM1 با اختلاف زیاد شکست خوردن البته نه از اکسینوس7420 کنونی , این چیپست A9X در آیپد عملکرد رایانه رو داره , چرا به نظرتون ؟؟ به غیر از قدرت پردازشی بالا ؟؟؟فکر نکنید عرض میکنم : هماهنگی بی نظیر سخت افزار با نرم افزار در آیپد جدید طبق معمول گذشته اپل , همین چیپست محشرA9X به سختی با اختلاف زیاد از چیپست. فوق قدرتمند وجدید سامسونگ (اکسینوسM1)شکست میخوره در تست رسمی وعملی چند و تک هسته ای بنچمار ک اماگویا اینقدر در جدید خوب عمل میکنه که حس میشه و گفته میشه عملکرد رایانه رو داره , به عنوان عرض آخر : همیشه بدون تعصب واقعیت رو درنظربگیرین واقعیتی مثل هنین ها که عرض کردم , شاید به احتمال فوق قوی گلکسی S7 بااین چیپست فوق قدرتمند اکسینوس M1 که چیپستی هس در حد عملکرد کامپیوتر بهترین بشه و شاید آیفون جدید 6sمحبوب بمونه ...

ژانکلود جمالی نژاد

۱۳۹۴/۷/۳
از شهر کهن , شهر هنر , شهر راز (شیراز)به همه درود میفرستم , من طرفدار هیچ برندی نبستم وفقط طرفدار بهترین هستم ,آینده رو نمیشه پیش بینی کرد اگرچه گمانه زنی ها در کار باشه احتمالات بسیار قوی نزدیک به واقعیت , هرگز فراموش نکنید آیفون ها و آیپدهای اپل به خاطر چپست پردازنده هاشون نیس که مورد علاقه خیلی ها هستن , علت محبوبیت شون وخوب عمل کردنشون آینده رو نمیتونم بگم اما تا الان هماهنگی بی نظیر سخت افزار با نرم افزار ش هس , مطمئنن در حالت بدبینانه همین چیپست پردازنده محشر و جدید اپل اگه روی نوت5سامسونگ نصب میشد عملکرد ضعیفی از خودش نشون میداد و مخاطب مصرف کننده رو عصبانی وناامید میکرد !

علی

۱۳۹۴/۷/۳
دوستان کسی می دونی کی ایفون 7 میاد
قیمتش چنده تقریبا
به ایمیلم بفرستید

پیشنهاد سردبیر