خانهاخبار
شایعه: سامسونگ و ال‌جی در حال کار روی اسکن عنبیه چشم هستند

شایعه: سامسونگ و ال‌جی در حال کار روی اسکن عنبیه چشم هستند

به نظر شما اسکن اثر انگشت به عنوان راه‌حلی امنیتی برای تلفن‌های هوشمند کارآمد بوده است؟ حال اگر اسکن عنبیه چشم جایگزین این سیستم شود چطور؟ آیا احساس می‌کنید در این زمینه هنوز نیازمند تکنولوژی‌های بیشتریم یا خیر؟
۲۸ خرداد ۱۳۹۴

چند صباحی است که می‌شنویم سازندگان تلفن‌های هوشمند در حال ایجاد شیوه‌هایی جدید برای حفظ امنیت اطلاعات ما هستند. سنسور حسگر اثر انگشت، که اپل و سامسونگ طی چند سال گذشته در محصولاتشان استفاده کرده‌اند، یکی از این موارد است. البته این تکنولوژی چندان هم جدید به حساب نمی‌آید، چرا که مدت‌ها پیش از سامسونگ، موتورولا تلفن هوشمند اندرویدی‌ای با این سنسور عرضه کرده بود. با وجود این، حسگر اثر انگشت یکی از محبوب‌ترین تکنولوژی‌های موبایل شد و پس از ادغام این قابلیت با سرویس پرداخت آنلاین، به کارایی‌اش بیش از پیش افزوده شد.

اما کم‌کم به قدم‌های بعدی نزدیک می‌شویم و زمان آن رسیده که تلفن‌های هوشمند چشمان ما را به‌عنوان کلید امنیتی اطلاعاتمان بشناسند. اسکن عنبیه چشم راهکار جدیدی است که توسط آن گجت‌های هوشمند می‌توانند با مشاهده چشم کاربر هویت او را تایید کنند.

 

image

 

هفته گذشته شرکت فوجیتسو در ژاپن تلفن هوشمندی با اسکنر عنبیه چشم عرضه کرد. حال شایعاتی به گوش می‌رسد که ال‌جی و سامسونگ در حال آماده‌سازی این تکنولوژی برای محصولاتشان هستند.

در هر صورت در آینده نزدیک و شاید در همین سال ۲۰۱۵ این تکنولوژی را در تلفن‌های هوشمند خواهیم دید. این احتمال وجود دارد که در گلکسی نوت ۵ سنسور اسکن عنبیه چشم را ببینیم؛ اما از سوی دیگر، ال‌جی هنوز از استفاده از سنسور اسکن اثر انگشت در محصولاتش سر باز زده و برخلاف رقبایش، همچون سامسونگ و اپل، نسبت به استفاده از تکنولوژی‌های جدید سختگیرانه‌تر عمل می‌کند.

به‌طور کلی اسکنر عنبیه چشم عمر چندانی ندارد و باید دید سامسونگ و ال‌جی در حال حاضر برای استفاده از این تکنولوژی چه تدارکی دیده‌اند؛ مخصوصا سامسونگ که به تلمبار کردن امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و انواع سنسورها معروف است.

باید صبر کرد و دید شایعات در رابطه با این دو کمپانی به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر؛ اما آنچه واضح است این است که اسکن عنبیه چشم به‌زودی جایگزین اسکنر اثر انگشت خواهد شد.

 

منبع: androidheadlines



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید