خانهاخبار
به زودی گوشی ها هم به لیست مواد اعتیاد آور اضافه می شوند!

به زودی گوشی ها هم به لیست مواد اعتیاد آور اضافه می شوند!

متخصصین اعلام کردند: استفاده از تلفن همراه به زودی به مشکلی بزرگ تبدیل می شود! به گزارش گروه خبری GSM، هر چند در زندگی دیجیتالی امروزه گوشی های موبایل برای داشتن ........
۱۳۸۵/۱۱/۴
متخصصین اعلام کردند: استفاده از تلفن همراه به زودی به مشکلی بزرگ تبدیل می شود!
به گزارش گروه خبری GSM، هر چند در زندگی دیجیتالی امروزه گوشی های موبایل برای داشتن یک زندگی راحت و مدرن طراحی شده اند، ولی این تکنولوژی روز به روز بیشتر بر زندگی انسانی اثر گذاشته و ایجاد اختلال می کند. یک روانشناس آمریکایی می گوید: " مشکل، تنها زیاد صحبت کردن با موبایل نیست بلکه بوجود آمدن این نیاز در انسان که بطور مدام با محیط خارج و مردم در تماس باشد به زودی به یک اعتیاد تبدیل می شود. "
برخلاف اعتیاد نسبت به مواد مخدر یا الکل، اعتیاد به تلفن همراه نشانه خاصی ندارد ولی اگر شخص در طول فیلم، جلسه و یا حتی زمان شام نتوانداز فرستادن SMS اجتناب کند، این می تواند یک نشانه باشد. همچنین استفاده زیاد از موبایل به مرور زمان باعث عصبانیت، استرس و افسردگی خواهد شد.
بر اساس یک بررسی صورت گرفته در ژاپن، بچه هایی که از تلفن همراه استفاده می کنند اغلب نمی توانند به راحتی با دیگران ارتباط و دوستی نمایند و منزوی هستند. بر اساس همین آمار، 4/3 بچه ها در ژاپن موبایل دارند!
البته علیرغم موارد ذکر شده متخصصین همچنان بر روی تاثیرات رفتاری که استفاده نادرست از موبایل ممکن است ایجاد کند، و همچنین تاثیرات آن بر روی مغز تحقیق می کنند.
به هر حال محققان به استفاده از گوشی های ساده که امکانات کمتری دارند و اختصاص دادن ساعتی از روز به خانواده، کار و کلاً دور بودن از موبایل را پیشنهاد می کنند.
                                      
 
                                   

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)