جای خالی سازندگان ايرانی در بازار 500 ميليونی تلفن همراه هند
گروه خبری GSM : به نقل از فارس ، با رشد جمعیت علاقمند به تلفن همراه در هند و گسترش كاربران تلفن همراه در این كشور هجوم سازندگان تلفن همراه به این كشور وسیع شدید تر شده است. |
از آنجا كه تعداد كاربران تلفن همراه هند تا سال 2012 به بیش از 500 میلیون نفر خواهد رسید سازندگان تلفن همراه از هر جای جهان وسوسه شده اند تا سهمی در این بازار داشته باشند.
از آنجا كه هند هنوز هم به دلیل داشتن مردم زیاد و سطح درآمد پایین كشوری فقیر اما پیشرفته محسوب می شود مردم این كشور علاقمند استفاده از تلفن های همراه ارزان قیمت هستند و سازندگان تلفن همراه از سراسر جهان با پی بردن به این عامل مهم برای هندی ها برای از دست ندادن این بازار پر مصرف تلاش می كنند.
در این مسیر در درجه اول خود كشور هند كه به ساخت كالاهای ارزان قیمت عادت كرده است با كار بر روی تلفن های همراه 10 و 20 دلاری تلاش می كند تا مردمش كاربر محصولات ساخته شوده توسط همین كشور باشند.
از سوی دیگر نوكیا كه اكنون بزرگ ترین سازنده تلفن همراه در جهان محسوب می شود با ارایه محصولات جدید خود در هند به عنوان اولین بازار مصرف خود و كار بروی پروژه تلفن های همراه 30 دلاری تلاش می كند كه حضور خود در هند را تثبیت كند.
هندو نیوز حتی از اعلام آمادگی شركت های اروپایی و چینی، كره ای و تایوانی تلفن همراه در بازار هند خبر داده و افزوده است كه این شركت ها در حال ایجاد دفاتر خود در هند هستند تا قیمت محصولات خود را تا پایین ترین حد خود ارایه دهند.
اما در این میان جایگاه سازندگان ایرانی كه نزدیك تر از اروپایی ها و امریكایی ها به شبه قاره هند هستند و مجاورت های بیشتری با آنان دارند خالی دیده می شود.
سازندگان ایرانی نیز می توانند با رعایت فاكتور ارزانی برای 500 میلیون كاربر هندی تلفن همراه بسازند تا گوی سبقت را از سازندگان اروپایی و آمریكایی بربایند.
اكثر كاربران هندی چیز زیادی از تلفن همراه خود نمی خواهند و همین كه بتوانند با تلفن خود صحبت كنند برای آن ها كافی است